חדשות בארץ

האב השכול שבנו נהרג מאש כוחותינו חושף: "זה היה היום הקשה ביותר מאז נפילת בני"

סמ"ר יאיר ניפוסי הי"ד נפל בקרב בצפון רצועת עזה. אביו משה משתף כי כשראה את התמונות מהפגנת השמאל בירושלים, חווה את היום הקשה ביותר מאז שכל את בנו

סמ"ר יאיר ניפוסי הי"ד (צילום: דובר צה"ל)סמ"ר יאיר ניפוסי הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

משה ניפוסי, אביו של סמ"ר יאיר ניפוסי הי"ד שנפגע בשוגג מאש כוחותינו ונהרג, חשף כי חווה את היום הקשה ביותר מאז נפילת בנו דווקא כשראה את התמונות מההפגנה האלימה בירושלים.

"מהנפילה היום הכי קשה לי היה אתמול", אמר האב השכול בריאיון לערוץ 14, "אתה רואה את ההפגנות, את הלפידים, את השיח. אתה שואל 'למה עשיתי את זה?'. הדבר הראשון שעשיתי כשהנחתי תפילין זה לבקש סליחה מהילד. פתאום שכחו מהכל. לא עברה שנה, לא עברו שישה חודשים".

משה פנה למארגני המחאה וקרא להם לחכות עם ההפגנות: "אם צריך לעשות שינוי יש זמן להתעסק עם זה, יש זמן. כרגע אנחנו מוקפים באויבים. אנחנו חייבים להיות מאוחדים, אנחנו לא יכולים לסמך על אף אחד מבחוץ. אם נתחיל לריב כל ערב נגיע לסוף".

במקביל, שלי שם טוב, שבנה עומר נמצא בשבי חמאס, נקרעת מרוב געגועים כבר יותר מ-180 יום. היא רואה את ההפגנות האלימות בימים האחרונים שנקשרו בשמן של משפחות החטופים ומרגישה כאב עצום ועמוק.

"השיח מאוד כואב לי. הוא קשה בעיקר מהמקום שהיינו עד ה-7 לאוקטובר במחלוקות ובקרע מאוד גדול וכואב לי לראות את זה חוזר. יש מספר משפחות של חטופים שרואות בדרך הזאת את הזעקה שלהם. בסוף, אנחנו מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, ויש בינינו מכל צדדי הפוליטיקה והמגזרים. אנחנו נמצאים במצוקה מאוד גדולה, יותר מחצי שנה של גיהנום, והזמן עובר והדבר הופך להיות משקולת מאוד קשה וכבדה לקום כל בוקר למציאות הזאת. משפחות החטופים הן משפחה אחת גדולה. אין בינינו אחידות - אבל יש אחדות", מסבירה שלי את רגשותיה הקשים.

"בסוף אנשים יוצאים לזעוק זעקה ואת כאבן של משפחות החטופים ובדרך קוראים גם להתפטרותו של ראש הממשלה. באופן אישי אני חושבת שזה לא המקום ולא המצב לשום התפטרות מכיוון שהקבינט צריך לעשות את הכל כדי להחזיר את החטופים הביתה ועריכת בחירות עכשיו תגרום לדחיקת נושא החטופים לאחור", אומרת שם טוב ומדגישה כי אלימות והתלהמות אינן הדרך הנכונה להגיע ללב העם.

"אני לא מתחברת לשריפת כבישים, למקומות של האשמה, ולתמונות שהמשטרה צריכה להתמודד איתן. תדברו על השינוי שאתם רוצים לעשות ואל תעסקו בהאשמות. אין לי שום בעיה עם מחאה וחשוב מאוד למחות על דברים כואבים. אנחנו מדברים על הכאב שלנו אבל משתדלים לעשות זאת ממקום של כבוד והכלה של האחר - ולא ממקום של אלימות", כואבת אמו של עומר.

בראיון לערוץ 7, שיתפה שם טוב בקושי האישי והכבד מנשוא. "מפחדים לפתוח את העיניים בבוקר כי לא יודעים מה יביא היום. זה לפתוח את העיניים, לראות אור יום בחוץ, ולחשוב על עומר שלא ראה אור יום יותר משישה חודשים. בתור אמא שלו, אפילו אני לא יכולה להבין מה הוא חושב, איך הוא מרגיש. זה להתקלח ולהבין שאני לא יודעת מתי בפעם האחרונה הייתה לו את האפשרות הזו. זה לאכול משהו ולהיות בייסורים מזה שאני יודעת שהבן שלי רעב".

"אני נכנסת לחדר שלו כל בוקר וקודם כל פונה אליו ואומרת לו 'בוקר טוב חיים של אמא, תהיה חזק ותהיה עם אמונה. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי להחזיר אותך הביתה'. אני מתפללת בחדר של עומר, והוא נותן לי את הכוח לצאת ולעשות הכול כדי להחזיר אותו הביתה", סיימה שם טוב את דבריה.

אנא התפללו לשלומם של חיילינו ואזרחינו השבויים בידי חמאס:

תהילים פרק כ'

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. ייְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

הרב זמיר כהן: מה בידינו לעשות למען עם ישראל והשבויים, לביטול הגזרות ולהחיש ישועה?

תגיות:הפגנותחטופיםחללי צה"לחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה