חדשות בארץ

שני חיילי צה"ל נפצעו קשה ברצועה; נסראללה מאיים בשם האיראנים

צה"ל עדכן כי פגז התקלח בטנק וגרם לפציעתם של שני הלוחמים. מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה: "התגובה האיראנית תגיע". שר הביטחון לא נשאר חייב: "אנו תוקפים בכל מקום. זה יכול להיות בדמשק ויכול להיות בביירות"

לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן היום (מוצאי שבת) כי שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קשה בעזה, בעקבות התלקחות של פגז טנק בציר נצרים. הפצועים פונו לבית חולים בישראל ומשפחותיהם עודכנו. התקרית נבדקת.

בנוסף, מערכת הביטחון עדכנה כי נמשכת הכוננות המוגברת, לאור חשש שאיראן או שלוחות הטרור שלה יתקפו בשטח ישראל. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי איראן העמידה את כל כוחותיה בכוננות מלאה וקיבלה החלטה להגיב ישירות לתקיפה האווירית על הקונסוליה בדמשק. על פי מקור במודיעין האמריקני, מתקפת התגמול האיראנית לחיסול בכירי משמרות המהפכה תכלול שימוש במל"טים מתאבדים וטילי שיוט, ותתרחש עד לסוף חודש רמדאן.

לדברי המקור האמריקני, לא ידוע מהיכן תתרחש המתקפה, משטח איראן או משטחי עיראק וסוריה שם המדינה מחזיקה בכוחות חסות גדולים. לטענתו, המתקפה תכוון למתקן דיפלומטי ישראלי. ב-CNN דווח כי ארה"ב נערכת באופן פעיל למתקפה "משמעותית" של איראן נגד ישראל במהלך השבוע הבא. לפי גורם אמריקני, התקיפה "בלתי נמנעת".

נסראללה מאיים בשם האיראנים; גלנט: "נדע להגן על עצמנו, ולתקוף"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא אתמול נאום בביירות והבטיח כי איראן תנקום את מות בכירי משמרות המהפכה בסוריה. לדברי נסראללה: "ה-7 באוקטובר היה נקודת מפנה בהיסטוריה, ומה שיהיה אחריו הוא לא מה שהיה לפניו. אחרי שישה חודשי מלחמה נתניהו, גלנט ואחרים יוצאים מדעתם. אין לישראל אופק לאחרי המלחמה, הם אבודים". נסראללה התייחס גם לתקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, שבה חוסל חסן מהדווי, ואמר כי "תהיו בטוחים שהתגובה האיראנית לישראל תגיע".

בשעה שמזכ"ל ארגון הטרור הלבנוני נשא דברים, מחבלים שיגרו רקטות מדרום לבנון לעבר יישובים באצבע הגליל ובגליל המערבי. נזק רב נגרם למתחם צימרים ולכלי רכב ביישוב מנות בעקבות רסיסים שפגעו בו. לא היו נפגעים. בתגובה, צה"ל תקף בעייתא א-שעב ובמיס א-ג'בל וחיסל שלושה מחבלי חיזבאללה.

שר הביטחון יואב גלנט סייר בשישי בבסיס חיל האוויר בתל נוף והתייחס בעקיפין לדברי נסראללה: "היערכות, מוכנות ודריכות הן לא מילים נרדפות לבהלה ופחד. האויב נפגע קשות בכל המקומות ולכן מחפש דרכי תגובה - אנחנו מוכנים בהגנה רב שכבתית. אנו תוקפים בכל מקום שמדינת ישראל מחליטה כנגד כל אויב, זה יכול להיות בדמשק ויכול להיות בביירות. ההתקפה שלנו היא חזקה מאוד, נמרצת מאוד, מדויקת מאוד ופוגעת באויב בצורה קשה. כתוצאה מזה הוא מחפש דרכי תגובה ודרכי התגובה האלה יכולות להגיע מכל מקום, ואנחנו נערכים אל מול העניין הזה".

לדברי גלנט, "היערכות פירושה הגנה חזקה, על הקרקע, הגנה באוויר. אנחנו יותר חזקים, אנחנו יותר מוכנים, אנחנו נדע להגן על עצמנו ונדע להיות אפקטיביים במקום המתאים". שר הביטחון פנה לטייסים ואמר להם: "אני לא יכול להבטיח לכם שתצאו לחופש, אבל אני יכול להגיד לכם שיהיה לכם מעניין, יהיה לכם מה לספר לילדים שלכם, אחרי זה לנכדים".

בתגובה לשיגורי רקטות בימי סוף השבוע לעבר יישובים בצפון הארץ, ישראל תקפה מהאוויר בעיירה ארנון ובירי ארטילרי בכפר רמיש שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של תנועת אמל השיעית באזור מרג' עיון, מבנה שבו שהו כמה מחבלים מאמל. בצה"ל אמרו כי "במהלך המלחמה אמל פעלה נגד ישראל, ובימים אלו היא תכננה תקיפה נוספת". לפני הודעת צה"ל דיווחו בלבנון על שלושה הרוגים ופצוע באותה תקיפה.

כמו כן, לוחמי חטיבת גולני זיהו מחבל מבצע תצפית באמצעות רחפן על מנת להכווין שיגורים למרחב צפון הארץ. הלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף את המחבל.

צה"ל מאשר את הדיווח הפלסטיני: בכיר חמאס חוסל ברפיח

דובר צה"ל אישר הערב את הדיווח שפרסמו הפלסטינים שלשום, לפיו בוצע חיסול ממוקד ברפיח. על פי הודעת דובר צה"ל, בהכוונה מודיעינית של אמ״ן ושב״כ מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו השבוע בדרום הרצועה את אכרם עבד אלרחמן חסין סלאמה’, בכיר במנגנון ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס.

אכרם כיהן במספר תפקידי מפתח בארגון, ביניהם סגן ראש מחוז בחאן יונס. במסגרת תפקידו עסק בקידום פעולות טרור מרכזיות ברצועה, במטרה לפגוע בפעילות צה"ל והיה אחראי לתכנון והפעלה של פיגועים משמעותיים במדינת ישראל.

אכרם סלאמה שוחרר בעסקת שליט וריצה עד לשחרורו בעסקה 22 מתוך 30 שנות המאסר שנגזרו עליו, בגין מעורבות בפיגועים. הוא אחיו של המחבל רב המרצחים ובכיר חמאס, חסן סלאמה, המרצה 46 מאסרי עולם בישראל. חסן סלאמה היה מהמתכננים של שני הפיגועים בקו 18 בירושלים, שבהם נרצחו 46 בני אדם ושל פיגוע ההתאבדות ב-25 בפברואר 1996 בטרמפיאדה ליד אשקלון, שבו נרצחה חיילת צה"ל חופית אייש הי"ד ו-36 בני אדם נפצעו.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלפצועי צה"לחסן נסראללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה