חדשות בארץ

הניה: "דבקים בדרישותינו להפסקת אש קבועה"; קבינט המלחמה מתכנס

מנהיג החמאס דחה למעשה את ההצעה שהונחה שלשום על ידי המצרים והקטארים. קבינט המלחמה ידון בהתפתחויות. ההערכה: הפעולה ברפיח מתקרבת

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ד
איסמעיל הניה (צילום: פלאש 90)איסמעיל הניה (צילום: פלאש 90)
אא

מנהיג חמאס אסמאעיל הניה הודיע היום (רביעי) כי ארגונו עומד על דרישתו לסיום המלחמה בתמורה לשחרור חטופים.

בנאום שנשא לרגל "יום ירושלים הבין-לאומי" אמר: "ישראל עדיין עיקשת במשא ומתן ולא נענית לדרישותינו לעצירת המלחמה. אנחנו דבקים בדרישותינו להפסקת אש קבועה, נסיגת צה"ל מעזה, חזרה מלאה של העקורים לבתיהם בצפון הרצועה, הכנסת סיוע, קיום עסקת חליפין, שיקום הרצועה והסרת המצור".

בעקבות דבריו, קבינט המלחמה צפוי הערב לערוך דיון באופן טלפוני. כזכור, משלחת ישראל למשא ומתן לשחרור חטופים, המורכבת מאנשי המוסד, השב"כ וצה"ל, שבה אתמול מקהיר, בסיומו של סבב שיחות.

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכנה, בשם המוסד, כי "במסגרת השיחות, בתיווכה המועיל של מצרים, גיבשו המתווכות הצעה עדכנית להתייחסות חמאס. ישראל מצפה מהמתווכות לפעול ביתר שאת מול חמאס לקידום המשא ומתן לטובת עסקה".

פירוט ההצעה החדשה לא פורסם רשמית, אך תקשורת המצרית דיווחה כי ישראל התגמשה ומוכנה לאפשר חזרתם לצפון הרצועה של עשרות אלפי תושבי עזה, לאחר בידוק. הציפיה הייתה, שאם חמאס ייעתר להצעה, העיסקה תצא לפועל לפני חג הפסח.

בנוסף, ישראל הסכימה, במסגרת המשא ומתן מול חמאס, לשחרר אסירים פלסטינים ששוחררו בעבר במסגרת עסקת שליט ונעצרו מחדש. שחרורם יהיה תמורת שחרור גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד.

ישראל נענתה בתחילת השבוע בחיוב להצעה המצרית לשלוח משלחת, כדי לחדש את המשא ומתן מול חמאס. ארגון הטרור הודיע במקביל כי לא הסכים להצעה מצרית דומה, ובשלב זה הוא הקפיא את השיחות, עד שישראל "תיעתר לבקשה לסגת ממרבית האזורים ברצועה".

האמריקנים, בניסיון לקדם הפסקת אש, הגישו שלשום הצעת פשרה חדשה. לפיה, ישראל תשחרר 700 אסירים פלסטינים מהכלא הישראלי, במקום 400, מתכם כמאה המוגדרים "עם דם על הידיים". בנוסף, ישראל תתחייב ל-40 ימי הפוגה בלחימה בתמורה לשחרורם של 40 חטופים.

תשובת החמאס עשויה להשפיע על ההחלטה להתקדם לעבר תחילת מתקפה ברפיח. ישראל מנסה לתאם את הסוגיה עם האמריקנים, שהודיעו היום שוב כי הם מתנגדים. המצרים, לעומת זאת, פרסמו כי ישראל מתכוננת למתקפה לקראת תחילת החודש הבא, אחרי חג הפסח. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קרא להמשיך בלחימה ולהיכנס לרפיח, למרות ההתנגדות האמריקנית. שר התפוצות עמיחי שיקלי, וחברי הכנסת מהליכוד דן אילוז ומשה סעדה פנו הערב לראש הממשלה ושרטטו שוב מה שהם מכנים "קווים אדומים". הפעם בשל עסקה אפשרית לשחרור החטופים. בדברים שכתבו השלושה הם התייחסו לשחרור החטופים ללא סיום המלחמה, התנגדות לעסקה חלקית ולשחרור מחבלי נוח'בה.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלאיסמעיל הניהעיסקת חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה