לאישה

פסח בא: 5 דרכים ליצירת אווירה אביבית ופורחת בבית לקראת החג

למרות התקופה המטלטלת שכולנו עוברים כבר חצי שנה מאז שמחת תורה – הטבע חזק מהכל והאביב כבר כאן. מזג אוויר נעים, פריחה צבעונית מסביב, ותחושת התחדשות מעניקים אופטימיות ורצון להכניס את העונה הפורחת גם אל תוך הבית. איך עושים את זה נכון? אופטימיות פורחת

אא

בין אם אנחנו מוכנים לכך ובין אם לא, האביב הגיע בצורה רשמית, ופסח כבר מעבר לפינה. חובבי העיצוב רואים בכך ההזדמנות להכניס שינויים בעיצוב הבית, להוסיף אווירה קלילה, רעננה ומלאת חיים ולהתחדש. בעזרת כמה טיפים פשוטים של הום סטיילינג, תוכלו ליצור בביתכם מרחב מזמין ונעים, שיתאים באופן מושלם לאווירת האביב, וכמובן לחג הפסח הקרוב.

 

1. תאורה

בשנים האחרונות, יותר מכל, עיצוב הבית מתמקד ביצירת מרחבים נוחים, פונקציונליים וחמימים. נדמה שהצורך של כולנו הוא התכנסות פנימה אל הבית החם והאוהב. תאורה נכונה היא אחד החומרים החשובים ביותר ביצירת אווירה. באביב, רצוי להשתמש בתאורה טבעית ככל האפשר. פתחו את הווילונות ותנו לאור השמש להיכנס פנימה. אם אין לכם מספיק אור טבעי, השתמשו בתאורה מלאכותית חמה ורכה. תאורה נכונה יכולה להבליט פריטים יפים בבית, ליצור תחושה של מרחב ולהפוך את החדר לחמים ומזמין.

 

2. צמחים

צמחים הם דרך נהדרת להכניס את הטבע אל תוך הבית. בחרו צמחים ירוקים עם נגיעות של צבע, כמו פרחי סחלב, ורדים או גרניום. אם קשה לכם עם טיפול בעציצים, נסו עציצי פלסטיק מהסוג האיכותי, אלו שנראים כמעט אמיתיים. אפשר גם לרכוש מדי שישי זר פרחים לכבוד שבת, לפאר איתו את שולחן השבת וכמובן להמשיך בעזרתו את האווירה הפורחת אל תוך השבוע. פרחים איכותיים יחזיקו מעמד גם שבוע שלם.

 

3. טקסטיל

כאמור, בשנים האחרונות הצורך בעיצוב חמים וביתי הולך וגובר. אפשר לעשות זאת על ידי שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ, אבן ופשתן, ואפשר גם על ידי שימוש בבדים רכים ונעימים שיוצרים אווירה מזמינה. האביב, וניקיונות הפסח כמובן, הם הזדמנות נהדרת לארוז את השמיכות הכבדות מהחורף, אחרי כיבוס ואוורור, ולאפסן אותן גבוה במדף העליון. במקומן נשתמש בבדים קלילים כמו כותנה עדינה ובמבוק. גם את כיסויי הכריות הכבדים והצמריריים על הספה אפשר להחליף בכיסויי כריות קלילים יותר מבדים רכים ונושמים.

 

4. ריח טוב

ניחוחות פרחוניים ורעננים יכולים לשדרג את אווירה האביבית בבית. אפשר להשתמש בנרות ריחניים בניחוח פרחים עדינים, ואפשר להשתמש בשמנים אתריים קלילים כמו תפוז, למון גראס או גרניום.

 

5. צבעים

מדי שנה חברות הצבעים בארץ ובעולם בוחרות את צבע השנה שלהן. הצבע משקף, לדעתן, את רוח התקופה והטרנדים העכשוויים בעיצוב פנים. מעניין לדעת שבשנת 2024 בחרה חברת פנטון העולמית בגוון Peach Fuzz (PANTONE 13-1023) כצבע השנה. מדובר בגוון אפרסק עדין ורך המשקף רצון לרוגע, שלווה וחמלה.

בדרך כלל, בחירת גוונים רכים וחמים בעיצוב הבית משקפת צורך בחמימות, ביטחון ותקווה לאחר תקופה מאתגרת. להוספת אווירה אביבית, אופטימית ומלאת תקווה נשתמש בצבעים בהירים כמו לבן, שמנת ואפור בהיר לקירות. צבעים אלו יכולים להפוך את החדר למואר ומרווח יותר. כשהקירות צבועים בצבעים נייטרלים אפשר לשלב בריהוט ובחפצי הנוי צבעים פסטליים רעננים כמו ירוק ותכלת שמוסיפים עניין וצבע.

מובן שעבורנו, הצורך בחמימות ובביטחון אחרי ובמהלך תקופה מאתגרת הוא לא רק הכרזה עיצובית, אלא אמירה מלאת תקווה לבשורות טובות וגאולה. ולכן בית חמים, מואר ואביבי בשילוב מצוות החג הבא עלינו לטובה, מסמלים תקווה לצמיחה והתחדשות שלנו ושל כל עם ישראל.

חג אביב שמח!

תגיות:אביבפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה