ונשמרתם

"אפילו שתי כפיות מסוכן": צורכים אגוז מוסקט? אתם חייבים לקרוא את זה

אם מזהירה מפני אתגר טיקטוק חדש שמעודד בני נוער לצרוך כמות גדולה של אגוז מוסקט. מה נחשב לכמות גדולה, ואיזה רעל משתחרר ממנו כשצורכים אפילו שתי כפיות?

אא

אם מג'ורג'יה שבארה"ב שיתפה לאחרונה סרטון ובו אזהרה חמורה להורים למתבגרים, בעקבות אתגר טיק-טוק מסוכן במיוחד ש'מושך' אותם לצרוך כמויות גדולות שלו כדי להרגיש 'ערפול חושים'. 

"מדובר בחומר פסיכואקטיבי שכאשר הוא נצרך בכמויות גדולות, עלול להיות מסוכן וקטלני", מסבירה האם בסרטון שזכה למיליוני צפיות והפך לויראלי. "אגוז מוסקט?!", היא מזדעקת. "מאיפה הם מביאים את הדברים האלה?".

ואז היא סיפרה על התופעה שהחלה לשלוט בכל התלמידים בבית הספר של בתה. "היום דיברתי עם אחת החברות שלי שהיא מורה, והיא פשוט מיואשת. היא אמרה לי שלנסות להישאר 'צעד אחד לפני' הילדים האלה, זה פשוט מתיש".

המורה סיפרה לה שהתלמידים מביאים כמויות אדירות של תבלין מוסקט טחון לבית הספר, וכשעשתה חיפוש בתיקים שלהם ושאלה לפשר הימצאות התבלין בתיק, התלמידים השיבו כי הוא מיועד ל"שיעור קולינריה". המורה ניגשה לקולגה שלה, המורה לקולינריה ושאלה על תבלין המוסקט, אך המורה לקולינריה הביטה בה בתמיהה ואמרה: "על מה את מדברת? אנחנו לא מכינים שום דבר עם אגוז מוסקט".

בשיעור הקולינריה הבא התגלו מימדי האבסורד: כשהילדים נשאלו כמה מהם משתמשים באגוז מוסקט כסם, כולם למעט כמה אחדים הרימו את היד. חקירה בית-ספרית נפתחה, והילדים שהפיצו את האתגר הושעו מבית הספר. 

בעקבות התופעה המסוכנת, משרד הבריאות האמריקני יצא בהצהרה כי אפילו צריכה של שתי כפיות אגוז מוסקט - נחשבת לכמות גדולה. "האפקט של זה דומה בדיוק לכמה תרופות שגורמות להזיות", מסבירה האם, תוך שהיא מציגה בסרטון את המחקר האחרון על כך. "אגוז מוסקט מכיל תרכובת כימית בשם מיריסטיצין, וכאשר הוא נצרך בכמויות גדולות - הוא עובר בגוף טרנספורמציה והופך לסם פסיכודלי שגורם לשיכרון חושים. בין התסמינים שמרגישים אז הם נמנום, דופק מואץ, הזיות ראייה, הקאות, תחושת בלבול, ראייה מטושטשת, חרדה ובמקרים קשים הרעלה שעלולה להיות קטלנית ולהוביל למוות ר"ל".

 

תגיות:אזהרהרעלאגוז מוסקט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה