מעניין

זו הסיבה שכדאי לכם להוסיף כפית סודה לשתיה לשמפו שלכם

רופאה מסבירה מדוע כדאי להשתמש אחת לשבוע בשמפו שאליו הוספנו כפית סודה לשתייה, אך מסייגת ומזהירה מהסכנות שיש בזה

אא

מאמר שפורסם בפלטפורמה רפואית בשם Medical News Today על ידי רופאה בשם ד"ר דברה רוז וילסון שופך אור על השימוש בסודה כ'מרכך' טבעי, שאותו מוסיפים אל שמפו קיים. ברשתות החברתיות ישנן עשרות עדויות על כך ששימוש בשמפו שהתווספה אליו כפית סודה לשתייה אחת לשבוע, מיטיב עם השיער - מרכך ואפילו ממלא אותו בצורה מהירה יותר. אלא שלהמלצה הזו מתווספות גם כמה אזהרות שכדאי להיות מודעים אליהן. 

"בראש ובראשונה כדאי להבין שאסור בתכלית האיסור שהשמפו יגיע לשורשים ולקרקפת שלכם", מסבירה ד"ר וילסון. לדבריה, יש הרבה אנשים בעלי קרקפת רגישה שנוטה לפתח פצעים בשימוש בחומרים שהם לכאורה טבעיים, כמו סודה לשתייה וחומץ. "לא רבים יודעים שסודה לשתייה היא מרכיב עוצמתי לשיפור איכות השיער", מסבירה ד"ר וילסון, אך מסייגת. "עם זאת, אין לכך סימוכין במדע, ואי אפשר לצפות מראש מה תהיה התגובה שלכם לתכשיר".

לדבריה, סודה לשתייה עוזרת להסיר כל הצטברות של שמנים שהגיעו ממוצרי טיפוח ו'נדבקו' בשיער. על ידי הסרת ההצטברות הזאת, השיער נשאר מבריק ורך. "יש גם אנשים ששוטפים את שיערם בחומץ תפוחים לאחר השימוש בסודה לשתייה כשמפו. לסודה לשתייה יש PH גבוה, ושטיפה בחומץ היא ניסיון להחזיר את איזון החומציות הטבעי. אפשר לנסות את הטכניקה הזו אחת לשבוע, ומומלץ שלא להשתמש בה בכל יום. 

"צריך גם לזכור שסוג השיער משתנה מאדם לאדם, ומה שטוב לאחד לא בהכרח יועיל לשני. למרות שיותר מדי שמן יכול לגרום לשיער להיראות לא נקי, יש צורך במעט שמן כדי לשמור על בריאות הקרקפת. שימוש במרכך טבעי משמן קוקוס או ארגן, יכול לעזור בשיקום הלחות הטבעית של השיער", היא מסכמת. 

תגיות:שמפוסודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה