ונשמרתם

מומחה מזהיר: אלו הרגלי המקלחת שלכם, שעלולים להביא לעובש בבית כולו

הרגלי אמבטיה מגונים שאימצנו יכולים לגרום להתפשטות מהירה של עובש בכל חלקי הבית. זה מה שצריך לעשות כדי להימנע מזה

אא

מומחה לניקיון ששמו הולך לפניו ברשתות החברתיות, מזהיר מפני הרגלים רעים במקלחת - שיכולים לגרום להתפתחות של עובש בכל חלקי הבית. 

הבלוגר הבריטי מרבה לפרסם סרטונים עם טיפים לניקיון, או טיפים של 'ונשמרתם', דהיינו דברים שלא כדאי לעשות, שכדאי להימנע מהם כדי לא להגיע לבעיות גדולות. 

"נראה שעובש וטחב הם בעיה בלתי פוסקת בבתים רבים, ובמיוחד במזג אוויר חורפי כמו בבריטניה", הוא אומר. "אז איך אפשר להיפטר מעובש? תתפלאו לשמוע, אבל זה מתחיל מההרגלים שלכם במקלחת. על פי אתר NHS שמרבה לפרסם מאמרים מדעיים על ההרגלים שלנו, העובש מזיק לבריאות אם הוא לא מטופל בזמן. הוא מייצר אלרגניים שעלולים לגרום לתגובות אלרגיות כמו נזלת, התעטשות, עיניים אדומות ויבשות, פריחה בעור ובמקרים חמורים אף התקפי אסטמה".

העובש הוא גם בעייתי במיוחד כשמדובר באוכלוסיות כמו אנשים מבוגרים, תינוקות, ילדים, ואנשים עם בעיות של אקזמה, אלרגיות ומחלות וזיהומים שונים. "הפעולות היומיומיות שלנו במקלחת יכולות לתרום לבעיה. אם משאירים מגבות רטובות ברצפה של האמבטיה, זה יכול להביא לעובש שיתפתח ברצפה ויעבור לקירות. היות ומגבת לרוב מתייבשת רק אחרי 12 שעות, לא כדאי להשאיר אותה על הרצפה ובכל מקום שבו היא יכולה לפתח עובש. סיימתם להתקלח? השליכו את המגבות לסל הכביסה, וכבסו אותן לעתים קרובות", מסביר ג'נקינס, מומחה לחימום הבית שאיתו התייעץ הבלוגר שלנו. "סיבה נוספת היא ההרגל שלא לפתוח חלון כלל באמבטיה, ולא לאוורר אותה אחרי שאתם מתקלחים. אוורור בהחלט מונע מהעובש להתפשט".

הרגל נוסף הוא להשאיר וילון עם עובש מתוך עצלות או מתוך חוסר זמן להחליפו. אמנם אנחנו לפני פסח, אבל אין טעם לחכות לפסח עד שמחליפים את הוילון או את השטיח שעליו דורכים באמבטיה. 

תגיות:מומחהעובש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה