חדשות בארץ

חיסול ממוקד בוצע בעומק שטח לבנון; צה"ל מכתר שני בתי חולים בחאן יונס

התקשורת הלבנונית מייחסת לישראל את חיסולם של שני סורים באזור הבקאע במזרח לבנון, הרחק מהגבול הישראלי. כוחות צה"ל פועלים במרחב בתי החולים אל-אמל ונאסר בחאן יונס, פעולה הדומה לזו בשיפא

  • י"ד אדר ב' התשפ"ד
נשק שנתפס בחאן יונס (צילום: דור צה"ל)נשק שנתפס בחאן יונס (צילום: דור צה"ל)
אא

התקשורת בלבנון דיווחה אחר הצהריים (ראשון) על תקיפה אווירית באזור העיירה א-סווירי בבקאע במזרח לבנון, ומייחסת אותה לישראל. התקיפה, עמוק בשטח הלבנוני, כוונה לרכב וכתוצאה ממנה נהרגו שני אזרחים סורים. לא דווח מהו תפקידם. בנוסף, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי ישראל תקפה מהאוויר בעיירה עיתא א-שעב שבדרום המדינה.

(צילום: דובר צה"ל)

מידע מודיעיני שהושג בשיפא הוביל לפעולה דומה בחאן יונס

דובר צה"ל אישר כי כוחות צה"ל מכתרים את בתי החולים אל-אמל ונאסר במרחב חאן יונס. הפעולה מתבצעת בשיתוף פעולה עם השב"כ, ודומה במהותה לפעולה של צה"ל במרחב בית החולים שיפא בעיר עזה. גורמים ביטחוניים ציינו כי הפעולה מסתמכת גם על מידע שהושג בחקירת מחבלים שנעצרו בשיפא.

על פי דובר צה"ל: "בעקבות מידע מודיעיני מדויק הקיים בידי צה"ל ושב"כ, לפיו במרחב אל אמל ישנם מחבלים שמשתמשים בתשתיות אזרחיות למטרות טרור, צה"ל ושב"כ החלו לפעול במרחב. צה"ל ימשיך לפעול למאבק בטרור, וקורא למחבלי חמאס להפסיק להשתמש בבתי חולים ובמתקנים אזרחיים נוספים כמגן לפעילות הטרור שלהם ובכך לפגוע באזרחים חפים מפשע. צה"ל ימשיך לפעול בהתאם לחוק הבינלאומי, תוך התחשבות מירבית בביטחון וברווחת האזרחים".

על פי צה"ל, מטרת הפעולה, בהובלת אוגדה 98, נועדה לפרק תשתיות הטרור וחיסול מחבלים במרחב. המבצע החל במטס תקיפה במסגרתו מטוסי קרב של חיל האוויר השמידו כ-40 מטרות טרור. בין המטרות שהותקפו מבנים צבאיים, מנהרות תת קרקעיות ותשתיות טרור נוספות. לוחמי חטיבת הקומנדו, גבעתי וחטיבה 7 כיתרו את המרחב וחיסלו מחבלים בהיתקלויות בטווח קצר.

במקביל, נמשכת הלחימה במתחם בית החולים שיפא. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 פשטו על המבנים בו כחלק מהמבצע. במהלך הלחימה, הכוחות איתרו אמצעי לחימה רבים, עצרו וחיסלו מחבלים.

במהלך המבצע, סרקו לוחמי גדוד שקד בניין בעל ארבע קומות במרחב בית החולים שיפא ממנו בוצע ירי לעבר הכוחות. במהלך הסריקה, כאשר הגיעו לקומה הרביעית נתקלו הכוחות במחבל שזרק לעברם רימונים. הלוחמים השיבו באש על מנת להסיר את האיום, והמשיכו לסרוק את הבניין.

כשהלוחמים ירדו לקומות התחתונות של המבנה, המחבל זרק מהקומה הרביעית רימונים נוספים לעברם. בעודו יורד בגרם המדרגות במטרה להתקרב לכוח ולפגוע בו, הלוחמים ירו לעברו וחיסלו אותו.

תגיות:לבנוןחאן יונסמלחמת חרבות ברזלסיכול ממוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה