בריאות ותזונה

כנראה שטעיתם: מה יותר בריא - חלמון או חלבון?

בזמן שהצעירים בטיקטוק עושים דיאטת חלבון וזורקים את הכולסטרול לפח, ד"ר מאיה רוזמן מצליחה להפתיע. כתבת חובה לפני שאתם הופכים את ביצת העין שלכם

אא

אם אתם אוכלים חביתה רגילה, חביתת ירק, ביצת עין, או ביצה קשה – בטח תהיתם לעצמכם מה יותר בריא – הלבן שבביצה או הצהוב, החלבון או החלמון (אם אתם מתבלבלים, זה פשוט – חלבון מלשון חלב, הצבע הלבן, חלמון מלשון לימון, החלק הצהוב)? לאחרונה, טרנד הטיקטוק סוחף את הצעירים לאכול את החלק הלבן בביצה. הם מכינים חביתה משלושה חלבונים, בעיקר אחרי אימון - וזורקים את הכולסטרול לפח.

הדיאטנית, ד"ר מאיה רוזמן, נשאלה השבוע בפייסבוק שלה על הסוגיה הזאת, מה יותר בריא - הלבן או הצהוב של הביצה? "זוהי שאלה מעולה כי הרבה חושבים שהחלבון יותר בריא אך בדיוק ההיפך – כל הערכים התזונתיים נמצאים בחלמון", היא כתבה במעריב. "למרות שבחלמון הצהוב נמצא גם כל הכולסטרול – היום יודעים שכולסטרול זה אינו אחראי ישירות ובלעדית למחלות לב והסתיידות עורקים ולכן ממליצים היום על צריכת ביצה אחת ליום וחלק אפילו מעיזים כבר להמליץ על שתי ביצים ליום".

"בצהוב של הביצה יש קצת יותר חלבונים, בצהוב יש ברזל, אבץ, ויטמין B12 וגם לציטין שחשוב לזרימת דם תקינה ומונע (כן, מונע) מחלות לב", המשיכה רוזמן. "בלבן יש רק מים וחלבונים, וכמות החלבונים קצת יותר נמוכה מאשר בצהוב, בלבן יש גם מעט מאוד קלוריות – כ-17 קלוריות לאחד, ולכן אפשר להגדיל חביתה אם עושים ביצה אחת שלמה ועוד לבן או שניים, בלי תוספת משמעותית של קלוריות".

תגיות:ביצהחביתהביצת עיןחלבוןחלמוןד"ר מאיה רוזמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה