גוף ונפש

כנראה שטעיתם: מה יותר בריא - חלמון או חלבון?

בזמן שהצעירים בטיקטוק עושים דיאטת חלבון וזורקים את הכולסטרול לפח, ד"ר מאיה רוזמן מצליחה להפתיע. כתבת חובה לפני שאתם הופכים את ביצת העין שלכם

אא

אם אתם אוכלים חביתה רגילה, חביתת ירק, ביצת עין, או ביצה קשה – בטח תהיתם לעצמכם מה יותר בריא – הלבן שבביצה או הצהוב, החלבון או החלמון (אם אתם מתבלבלים, זה פשוט – חלבון מלשון חלב, הצבע הלבן, חלמון מלשון לימון, החלק הצהוב)? לאחרונה, טרנד הטיקטוק סוחף את הצעירים לאכול את החלק הלבן בביצה. הם מכינים חביתה משלושה חלבונים, בעיקר אחרי אימון - וזורקים את הכולסטרול לפח.

הדיאטנית, ד"ר מאיה רוזמן, נשאלה השבוע בפייסבוק שלה על הסוגיה הזאת, מה יותר בריא - הלבן או הצהוב של הביצה? "זוהי שאלה מעולה כי הרבה חושבים שהחלבון יותר בריא אך בדיוק ההיפך – כל הערכים התזונתיים נמצאים בחלמון", היא כתבה במעריב. "למרות שבחלמון הצהוב נמצא גם כל הכולסטרול – היום יודעים שכולסטרול זה אינו אחראי ישירות ובלעדית למחלות לב והסתיידות עורקים ולכן ממליצים היום על צריכת ביצה אחת ליום וחלק אפילו מעיזים כבר להמליץ על שתי ביצים ליום".

"בצהוב של הביצה יש קצת יותר חלבונים, בצהוב יש ברזל, אבץ, ויטמין B12 וגם לציטין שחשוב לזרימת דם תקינה ומונע (כן, מונע) מחלות לב", המשיכה רוזמן. "בלבן יש רק מים וחלבונים, וכמות החלבונים קצת יותר נמוכה מאשר בצהוב, בלבן יש גם מעט מאוד קלוריות – כ-17 קלוריות לאחד, ולכן אפשר להגדיל חביתה אם עושים ביצה אחת שלמה ועוד לבן או שניים, בלי תוספת משמעותית של קלוריות".

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים