חדשות בארץ

הרמטכ״ל בשיפא: "אנחנו מכוונים לבכירים"

רב אלוף הרצי הלוי סייר היום בבית החולים, סקר את לחימת כוחות צה"ל מול מחבלים במרחב, והתייחס לסיכול ומעצר בכירי חמאס וג'יהאד איסלאמי

הרמטכ"ל בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי קיים היום (רביעי) הערכת מצב בבית החולים שיפא בצפון רצועת עזה, יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקד שייטת 13, אלוף-משנה א׳ ומפקדים נוספים.

בתום הסיור אמר הלוי: "עד כה התוצאות טובות, אבל אנחנו מכוונים לבכירים. מרואן עיסא, מעצר של בכירים, זה מאוד מאוד חשוב ללחץ על חמאס, זה מאוד חשוב ללחץ גם על המשא ומתן, ואנחנו פה משרתים שני דברים. פגיעה קשה בחמאס, פירוק של חמאס, הרג של ההנהגה הצבאית, פגיעה בהנהגה האזרחית, פגיעה בפעילים".

בהתייחס לפעולת צה"ל בבית החולים בעזה, הרמטכ"ל הוסיף כי "באנו לפה לעצור הרבה פעילים דגש על בכירים, ולהרוג את מי שנלחם. אנחנו מעדיפים עצורים זה קלפים חשובים וחקירות. שיטת הפעולה, של פשיטה בהפתעה ותחבולה, מדברים עליו מתחילת הדרך והוא פה הדוגמא אולי הכי טובה עד כה שהשתמשנו. להגעה מפתיעה, למקום שחמאס חזר אליו והפך אותו למוקד פעילות, למוקד פיקוד ושליטה, עובד מתוכו, מפעיל מתוכו חזרה ניסיון למשילות בצפון הרצועה".

דובר צה״ל עדכן במקביל כי עד כה אותרו בבית החולים אמצעי לחימה ונעצרו כ-350 חשודים, בהם מפקדי גדודי חמאס וג'יהאד איסלאמי, מרצחים שהשתתפו או הכווינו פיגועים בישראל ועוד. במרחב פועלים לוחמי חטיבה 401, יחידת דובדבן וכוחות שייטת 13 יחד עם כוחות השב"כ. בין אמצעי הלחימה שנתפסו: רובי קלאצ’ניקוב, מקלעים, מחסניות, מרגמות, רימונים, אר פי ג'י ומדי לחימה. כמו כן נתפסו 11 מיליוני שקלים ששימשו למימון "שכרם" של מחבלים.

תגיות:הרצי הלויעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה