חדשות יהדות

דודתו של החטוף עומר נאוטרה: "תענית אסתר הוא יום מאוד מסוגל"

גניה צוהר, דודתו של החטוף עומר נאוטרה, שתשתתף מחר בקריאת "שמע ישראל" ההמונית בכותל, בירכה על המיזם. הנשיא הרצוג הודיע: "גם אני מצטרף בקריאת 'שמע ישראל'"

תפילה בכותל (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)תפילה בכותל (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

המונים יתאחדו מחר (חמישי), צום תענית אסתר, לאמירת "שמע ישראל" המונית מרחבת הכותל המערבי. הנשיא יצחק הרצוג הודיע הערב כי הוא מצטרף ליוזמה "להחזרת כל החטופים, לרפואת הפצועים ולשלום חיילינו וגיבורנו ולאחדות עם ישראל בארץ ובעולם כולו".

האירוע ייערך מחר החל מהשעה 16:30 בארבעה מוקדים ברחבת הכותל המערבי, ובסופו תתקיים קריאת שמע מרכזית בנוכחות משפחות החטופים, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' ואישים נוספים. במטה משפחות החטופים אמרו: "אנחנו מחכים להם כבר כמעט חצי שנה, סופרים את הדקות, לפעמים את השניות ומייחלים לרגע שישובו לחיק משפחותיהם הכואבות, האוהבות והמצפות. לרגע אחד של אחדות עולמית, יתאחד כל העם היהודי בארץ ובעולם, וכולם פה אחד יקראו את התפילה שהיא תמצית יהדותנו".

גניה צוהר, דודתו של החטוף עומר נאוטרה, בירכה על המיזם ואמרה ל'קול חי': "כוחנו באחדותנו. קרוב משפחה של אחד החטופים, קיבוצניק, אמר לי 'לא אמרתי קריאת שמע מאז הבר מצווה ואני מתרגש לקראת מחר'. זו הזדמנות של כולנו לאיחוד הזה לזכות החטופים, כשכולנו זועקים יחד שמע ישראל. תענית אסתר הוא יום מאוד מסוגל"

נאוטרה גדל בארה"ב, החליט להגיע לשנת מכינה בארץ. לדברי הדודה, הוא גדל "בחינוך יהודי ציוני והחיבור עם ישראל היה מאוד חשוב לו, התאהב באנשים ובארץ והרגיש שהוא רוצה להצטרף לחבריו לשירות משמעותי, התגייס לשיריון ומצא את עצמו מגן על יישובי העוטף בשמחת תורה. למעט הסרטון שבו הוא נראה נחטף, כבר 160 ימים אנחנו באפילה מוחלטת. חגג 22 שבוע אחרי שנחטף".

צוהר הוסיפה כי "ייחודה של הקריאה הוא גם בכך שאינה תפילה ארוכה אלא אמירה קצרה אליה יכול כל אדם לחבור מכל מקום. לא הזמנו את הציבור לתפילה ארוכה. כל יהודי יוכל להגיע לרחבת הכותל או להתחבר או לשים יד על העיניים באמצע העבודה ולומר שמע ישראל לטובת אחינו החטופים. זה דקה, זה נגיש. קריאת שמע הפכה לקוד היהודי בין הכוחות המחלצים לבין התושבים הנצורים בממ"דים. לא בכדי זה נוסח קבלת עול מלכות שמים. זה משהו חזק יותר מכל תפילה שיש לנו, משפט אחד שמאגד בתוכו את האמירה שעם ישראל אחד תחת אבינו שבשמיים, כולנו יחד והכוח שלנו הוא ביחד".

תגיות:שמע ישראלקריאה המונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה