סלבס בהתחזקות

"חיבור ליהדות – לא מילה גסה": אושיית הרשת תצום בתענית אסתר - זו הסיבה

יעל כרמון הודיעה לעוקביה: "יש בינינו עורף מוכה חרדה, עשרות אלפים עקורים מביתם, מגיע למי שזקוק לכך - להתפרק עד לא ידע. אני החלטתי לצום"

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

כוכבת הריאליטי ואושיית הרשת, יעל כרמון, הפתיעה כששיתפה את עוקביה כי היא מתכוונת לצום במהלך תענית אסתר, שתחול מחר (חמישי). היא כתבה את הדברים אף על פי שציינה מראש כי אינה מנהלת אורח חיים דתי.

"אז החלטתי לצום", כתבה כרמון לעוקבים. "ראשית אבהיר נקודה חשובה. אני לא שופטת לרגע (טוב אולי רק לרגע קטן ואז עובר לי) את מי שבוחר לחגוג במסיבות פורים. גם לזה יש הצדקה. אנחנו עם בטראומה שעוד לא מבין את ממדיה. יש בינינו חיילים שחזרו מהחזית, יש בינינו עורף מוכה חרדה, עשרות אלפים עקורים מביתם, מגיע למי שזקוק לכך - להתפרק עד לא ידע. אבל אני (!) החלטתי לצום".

כרמון ציינה כי אינה חוזרת בתשובה, אך הסבירה כי "כל יום הוא יום טוב ללמוד משהו חדש. יסלחו לי כל חבריי לחילוניות - חיבור ליהדות היא לא מילה גסה. הרבה אנשים טועים להאמין שהצום ביום לפני פורים הוא לזכר הצום המוזכר במגילה. אז זהו שלא".

בהמשך היא הוסיפה: "כבר מתחילת המלחמה אני מרגישה איזו 'אשמה' על חוסר המעורבות שלי. בעלי לא גויס לחזית, אין לי בן בגילאי צבא, ואני כל כך זקנה שהידע שלי כבר לא רלוונטי לאף אחד ביחידת המילואים שלי. יושבת בבית וצופה בחדשות חמישה חודשים רצוף. מחפשת דרכים יצירתיות להביע סולידריות. אז החלטתי שהשנה אני אסתר המלכה. השנה אני אצום".

אגב כך, לאור הימים הקשים עם ישראל מתאחד מחר יחד בעצרת האחדות, עוצר מכל עיסוקיו וקורא ביחד קריאת שמע מעומק הלב. בדיוק כשם שאסתר המלכה ציוותה על מרדכי לכנוס את כל היהודים לתפילה וזעקה להשם להצילם מגזרת המן – וב"ה, גברו היהודים על אויביהם, כך גם בימינו, נתכנס כולם יחד לעצרת האחדות הגדולה ביותר בתולדות העם היהודי - להכרעת המלחמה ולניצחון עם ישראל.

בשיתוף הידברות ומטה החטופים והנעדרים, נעצור כולנו, מכל רחבי הארץ והעולם, ונצטרף לעצרת האחדות הענקית לשחרור החטופים, לשלומם של החיילים ולהחלמתם של הפצועים. יחד נקרא מכל הלב את קריאת שמע בכוונה רבה ונבקע שערי שמיים.

תגיות:תענית אסתרסלבס בהתחזקותאושיית רשתיעל כרמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה