ונשמרתם

מומחים מזהירים: אל תתקרבו לעדשות צבע בפורים

מומחה עיניים משערי צדק מזהיר מפני השימוש בעדשות צבע בלתי מפוקחות, שנמכרות בשווקים לקראת פורים

אא

פורים הוא חג שמח, וחלק גדול מהשמחה שלו הוא תחפושות שמשלבות אי אלו אלמנטים משלימים.

אלא שלפני שרצים וקופצים על כל דבר חדש שיוצא לשוק, חשוב שנהיה מודעים לסכנות האורבות - במיוחד בעדשות מגע עם צבע שמשווקות כחלק מ'שידרוג' התחפושת, ונמכרות ללא מרשם וללא  שום פיקוח בחנויות. 

רבים מהצעירים מתפתים לרכוש אותם בפורים, אולם רופאי עיניים מזהירים מפני רכישתם, שעלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לעיניים. 

אחד המקרים הקשים יותר שהגיע לאחרונה אל פתחו של ד"ר ישי ווייל, המכהן כרופא עיניים ומומחנה לניתוחי קרנית בשערי צדק, הוא זה של אישה בת 36 שהשתמשה בעדשות מגע עם צבע, וכעבור כמה שעות החלה להרגיש צריבה חזקה בעיניה. 

היא אמנם הסירה את העדשות, אך כשקמה לבוקר שלאחר מכן גילתה כי היא פשוט לא מסוגלת לתפקד. "נבהלתי", היא מספרת בראיון ל'חדרי חרדים'. "העיניים כאבו לי נורא עד שלא יכולתי לפקוח אותן. הבנתי שהעיניים שלי בסכנה ורצתי לרופא". 

רופאי המיון שבדקו אותה גילו כי היא סובלת מפגיעה קשה בקרנית שמלווה בדלקת, בצקת וצבע עכור. היא אושפזה וקיבלה אנטיביוטיקה וסטרואידים, ובנס יצאה מזה לבסוף - אלא שד"ר וויל מזהיר ואומר כי עדשות הצבע הבלתי מפוקחות וחסרות התקן שנמכרות בין היתר לקראת פורים - עשויות לגרום לשריטות בקרנית, כיבים זיהומיים ואפילו אובדן ראייה. ושלא לדבר כמובן על מי שבוחר לישון עם עדשות המגע, ולא מחטא אותן כראוי. "נערים לא מקפידים על היגיינה בסיסית של העדשות. הם ישנים איתן, שוטפים במי ברז במקום במי תמיסה ואפילו מעבירים אותם מאחד לשני. הסיפור של בת ה-36 מבהיר שכל זה יכול היה להיגמר עם אובדן ראייה משמעותי בשתי העיניים ונכות לכל החיים. בזכות הערנות שלה ושל הצוות במחלקת העיניים, וגם בזכות קצת מזל - העיניים שלה החלימו בסוף".

תגיות:פוריםעינייםעדשותבריאותסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה