בריאות ותזונה

מפתיע: מה יותר גרוע לשיניים, קרקרים ופסטה או סוכריות ושוקולד?

האם שוקולד הוא באמת כל כך גרוע ואילו דברים יכולים להיות מסוכנים יותר לשיניים שלכם? מומחית לרפואת שיניים מערערת את העובדות שידעתם על בריאות הפה עד היום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מה יותר מסוכן לשיניים, קרקרים או סוכריות? האם שוקולד הוא באמת כל כך גרוע? לפי מומחית לרפואת שיניים, מה שבאמת מסוכן לשיניים שלכם הוא פחמימות ולא בהכרח הסוכר.

מדובר בעיקר בפחמימות מתסיסות – אלה שמותססות בקלות בפה שלנו ומורכבות ממולקולות סוכר, מה שמקל על פירוקן בפה. מדובר בפחמימות כמו צ'יפס, לחם לבן, פסטה, דגני בוקר וקרקרים.

"כל המאכלים האלה זורעים הרס בשיניים", אמרה וויטני דיפוג'יו, מומחית לרפואת שיניים, לאתר the post." הסיבה לכך שפחמימות מתסיסות כל כך גרועות לשיניים שלנו היא שהן מתפרקות לסוכרים בזמן שהן עדיין בפה שלנו. מדובר ב'סוכר ערמומי'".

"הפחמימות הספציפיות הללו הופכות את הפה לחומצי יותר מכיוון שהרוק עובד שעות נוספות כדי להסיר את המזון הדביק מהשיניים שלכם", הוסיפה, "זה מגדיל את הסיכוי שלכם לעששת. כולנו יודעים שממתקים זה סוכר, נכון? אבל אנחנו שוכחים שגם לחם הוא סוכר".

היא ציינה כי שוקולד מריר מפתיע לטובה כי ניתן לשטוף אותו בקלות. אז מה עושים אם אתם בכל זאת אוהבים חטיפים? "אם אתם רוצים לאכול את המאכלים האלה, זה בסדר. נסו לאכול את כולם בבת אחת, כי אחר כך זה מאפשר לרוק שלכם זמן לנטרל את רמת ה-PH החומצי בפה מכל הסוכר. אכילת ארוחה גדולה של דברים לא בריאים למעשה בריאה יותר לפה שלכם מאשר לאכול חטיפים לאורך כל היום".

גם הסדר, לדבריה, חשוב. "אם אתם אוכלים גבינה וקרקרים, אתם תמיד צריכים לנסות לדאוג שהגבינה תהיה הדבר האחרון בפה שלכם כדי לעזור לנטרל את רמת ה-PH החומצי שהקרקרים גרמו. האהוב עלי הוא גבינת צ'דר. זה מאוד מנטרל".

דיפוג'יו מציינת כי הדבר הכי חשוב הוא להשתמש בחוט דנטלי לצחצוח הפה. היא מספרת כי לוקח 24 עד 72 שעות עד שהפלאק שמצטבר על השיניים מתקשה. "אני יודעת שזה דרמטי להגיד 'אם לא תעבירו חוט דנטלי, אתם תאבדו את השיניים שלכם', אבל טכנית אתם יכולים", היא סיכמה. "הגורם מספר אחת לאיבוד שיניים הוא מחלת חניכיים, לא חורים. במצב של חורים, בדרך כלל מאבדים שן אחת או שתיים. במחלת חניכיים, אתה מאבד את כולן כי החיידקים מתפשטים".

תגיות:בריאותשיניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה