חדשות בעולם

המסר המפתיע: בלב הג'ונגל בקניה יש קהילה שתומכת בישראל

מאז תחילת המלחמה, קהילות שלא הכרנו תומכות במדינת ישראל. אחת מהן נוצרה באוגנדה ונמצאת כעת בלב הג'ונגל בקניה יחד עם רבנים. יחד, הם למדו שיר תפילה מיוחד להחזרת החטופים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאז תחילת המלחמה, קהילות רבות בעולם מציגות עמדה אנטי ישראלית, אבל יש כמה קהילות שהביעו תמיכה מבלי שהכרנו אותן עד היום. אחת התמיכות המפתיעות מגיעה דווקא מלב הג'ונגל בקניה, שבמזרח אפריקה, שם גם נשאו שיר תפילה מרגש עבור עם ישראל. מי שחיבר את התפילה הם חברי קהילת אבאיודאיה שבאוגנדה.
לפי פרסום ב"ישראל היום", המחווה של האפריקאים החלה מיוזמה של הרב נתנאל קסוביץ', שליח רבה של קניה והקהילות היהודיות באזור מזרח אפריקה. הרב קסוביץ' ביקר את קהילת אבאיודאיה האפריקאית ולימד אותם את שיר התפילה "אחינו כל בית ישראל". אחרי שלמדו את התפילה בעל פה, הם החליטו לשיר אותה למען החזרת החטופים.

לדבריו, המצב הנוכחי הביא לתחושת תמיכה עצומה של רבים בקהילה. "המצב חיבר המון אנשים שהיו קצת פחות מחוברים לפני זה", הוא מספר, "רבים מחברי הקהילה הרגישו שביציאה שלי ארצה לשירות מילואים, הייתי כמו שליח שלהם בחזרה בארץ, וכך הם מרגישים קצת פחות חוסר אונים ופחות מנותקים ממה שקורה בארץ".

"היסטורית, לא היו יהודים או קהילות יהודיות באוגנדה, ורק בשנות ה-20 של המאה הקודמת התחילה קהילת אבאיודאיה, שנמצאת בלב הג'ונגלים, להתקרב ליהדות", אמר הרב אליהו בירנבוים, ראש מכון 'שטראוס-עמיאל' שחקר את הקהילה. "צ'יף סמי קאקונגילו, שהיה באותה תקופה קצין גבוה בצבא הבריטי, החליט לפרוש ממקצועו הצבאי ולצאת למסע חיפוש רוחני שהביא אותו ואת משפחתו ליהדות, ומשם התפתחה הקהילה. כיום חברים בה למעלה מאלפים אנשים המפוזרים בכפרים ברחבי אוגנדה, ולמרות שהם לא מוכרים כיהודים כהלכה, הם מנהלים חיים יהודים לכל דבר ועניין, לרבות תפילות, שחיטה כשרה והפעלת בית ספר יהודי, ורואים בישראל את הבית שלהם".

הרב קסוביץ' ציין בפני העיתון כי הוא "מקווה ששיר התפילה שלנו יגיע לכמה שיותר חיילים ויראה להם איזו תמיכה יש להם גם מאפריקה הרחוקה, שם יש מי שחושבים עליהם ומתפללים עבורם.
"לאחר שהחלו להגיע הפרטים לגבי הטבח לבית הכנסת שלנו בקניה, חיכיתי למוצאי החג ושלחתי מיד הודעה לקצין שלי על מנת להגיע ארצה ולהתגייס", הוסיף הרב, "בתחילת המלחמה לא אפשרו לנו לקיים התאספויות בקניה, אבל הגברנו את האבטחה, והעברנו את פעילות בית הספר של יום ראשון לבתיהם של חברי הקהילה, בניסיון להמשיך עד כמה שניתן בפעילויות כלשהי".

תגיות:קניהקהילה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה