חדשות בארץ

סיפורים מרגשים מהשבי: "עשו קידוש עם מיץ ענבים ומלח של בייגלה"

40 משפחות חטופים נפגשו ושמעו סיפורים שלא הותירו עין יבשה: הברכות על הלחם, שמירת השבת, התפילות וכוס הקידוש שריגשה אותן

משפחות החטופים (צילום ארכיון: יונתן סינדל / פלאש 90)משפחות החטופים (צילום ארכיון: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בסוף השבוע האחרון נפגשו כ-40 משפחות חטופים במלון "מצודת דוד". על פי דיווח ב"ישראל היום", במהלך הסעודות שיתפו המשפחות סיפורים אישיים מרגשים במיוחד, כולל סיפור על עריכת קידוש במנהרות חמאס.

מירב, אימה של התצפיתנית אגם ברגר שנחטפה, סיפרה כי "כששמענו את המסרים ששלחה אגם מהשבי, עם אגם גולדשטיין ששהתה איתה לתקופה, הבנתי שאני רוצה להפיץ את המסר של שמירת השבת". גולדשטיין סיפרה להוריה של אגם ברגר כי במהלך השבי בו היא עדיין מוחזקת היא סירבה לחלל את השבת, גם כשמחבלי חמאס ניסו להכריח אותה לבשל. גולדשטיין סיפרה כי חברתה שומרת שבת בשבי במסירות נפש.

בהמשך שאלה אימה של החטופה את גולדשטיין כיצד זכרה את מספר הטלפון של בעלה, אליו התקשרה כשחזרה מהשבי. גולדשטיין סיפרה כי בתה לקחה את הסיכה מהחיג'אב שהמחבלים שמו לראשה, ובעזרתה חוררה לה את המספר על כוס חד פעמית שחתכה לשתיים. "זוהי תושייה של ילדה גיבורה שנותנת לנו כוחות", הסבירה.

שלי שם טוב, אימו של עומר, שיתפה כי לפי עדות של איתי רגב ששהה עם עומר בשבי, בנה נהג "לעשות קידוש ולברך על הלחם בכל שישי עם מיץ ענבים ששמרו בקנאות ומלח של בייגלה". היא סיפרה כי קיבלה השבוע משלוח מרגש מאישה שהסיפור נגע לליבה: היא שלחה לאמו של עומר גביע של קידוש, עליו חרטה את שמו, ואמרה כי הגביע ימתין לו כשיחזור מהשבי על מנת לערוך בו קידוש ראשון.

אימם של יוסי ואלי שרעבי סיפרה כיצד יוסי נרצח על ידי המחבלים. "אלוקים נתן לי פיקדון. ועכשיו הוא ביקש אותו בחזרה. אני מודה לאלוהים שבתוך החושך המבעית ראינו ניסים. אשתו של יוסי הצליחה להציל עוד תשעה אנשים איתה", אמרה. "היא משכה אותם לבית שרוף בו כבר היו מחבלי החמאס וכך הצילה אותם. אני מתפללת ומקווה שנקבל אות חיים מאלי והוא יחזור אלינו במהרה. אלי לא יודע שכל משפחתו נרצחה ואין לו משפחה לחזור אליה".

"בהמשך רקדו הנוכחים עם ספר תורה שהועלה לארץ לאחר ששרד את השואה. "פעם ראשונה מאז החטיפה שהשתחררנו והתרגשנו כך", אמרה מיטל בת זוגו של איתן גונן, אביה של רומי.

סיגי, אימו של אליה כהן, סיפרה כי לפני כשנתיים הייתה במצב מסכן חיים כשבנה אמר לה: "אימא, את אישה מאמינה. קומי. מספיק עם הפחדים והייאוש. אני לא מרשה לך ליפול". היא הוסיפה כי "אני שומעת את בני כל הזמן מדבר אליי".

תגיות:חטופיםשמירת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה