חדשות בארץ

סער הודיע על פירוק המחנה הממלכתי; גנץ: "תודה ובהצלחה"

יו"ר תקווה חדשה הודיע על החלטתו לפרק את השותפות עם השר בני גנץ במסגרת המחנה הממלכתי, ועל דרישתו להצטרף לקבינט המלחמה. גנץ הגיב בקצרה: "תודה ובהצלחה"

סער (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)סער (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)
אא

יו"ר תקווה חדשה, השר גדעון סער, הודיע הערב (שלישי) כי הוא מפרק את המחנה הממלכתי ומקים סיעה חדשה בכנסת - הימין הממלכתי. ועדת הכנסת תתכנס מחר לאשר את הפיצול.

בנאום בכנס פעילים של תקווה חדשה בתל אביב, דרש סער להיכנס לקבינט המלחמה: "אני רואה מתפקידנו בממשלת החירום לוודא שעל אף כל הקשיים והלחצים, גם הבינלאומיים, אנחנו נסיים את המלחמה עד תומה בעזה. עד הסוף. 'ולא נשוב עד כלותם'. זו מלחמה שתקבע את עתידנו בארץ הזאת, עתיד ילדינו ונכדינו. אנחנו חייבים להיות נחושים להשיג את יעדיה: השמדת התשתיות הצבאיות והשלטוניות של החמאס והחזרת אחינו ואחיותינו החטופים".

"מזמן לא הסתרנו, חבריי ואני, את הביקורת על ניווט המערכה על ידי הקבינט המצומצם. אסור שלא יהיה קשר בין היעדים שנקבעו לבין האמצעים שננקטים להשגתם. אסור להפחית את הלחץ הצבאי ולהאט את ההתקדמות בהשמדת כוחות החמאס ושלטונו. אסור לאפשר השתלטות חמאס על הסיוע ההומניטרי".

"אני מכבד את ידידיי, נציגי המחנה הממלכתי בקבינט המלחמה, אך לצערי הם אינם מבטאים בו את הקול, העמדות והדגשים שאני הייתי מביא לשם", הוסיף סער. "לכן, בשמכם, אני מביע פה את דרישתנו להצטרף לקבינט המלחמה ולהיות חלק מההשפעה על המדיניות".

כאמור, סער הודיע גם על ההחלטה לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ועל פנייתו ליו"ר ועדת הכנסת על מנת להקים מחדש את סיעת תקווה חדשה-הימין הממלכתי: "קולנו, קולו של הימין הממלכתי חיוני היום יותר מאי פעם. ישראל היום זקוקה לחלופה של ימין ממלכתי. אם אנחנו לא נוביל זאת - איני רואה מישהו אחר שיוכל לעשות זאת. לכן הגעתי להחלטה: לאחר התייעצות, ועל דעת חבריי, לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ולהקים מחדש לאלתר את סיעת תקווה חדשה-הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית שתבטא באופן צלול את תפיסת העולם הלאומית ממלכתית שלנו". 

"אני מודה לבני וגדי ולחברים האחרים על תקופת העבודה המשותפת, ומאמין שעוד יבואו ימים בהם נשתף פעולה בעתיד כשתי מסגרות פוליטיות נפרדות. מרגע זה בכוונתי לפעול ולצרף אלינו כוחות פוליטיים נוספים שיובילו לגיבוש חלופה, ואני מדגיש - חלופה של כוח פוליטי חזק של ימין ממלכתי, כפי שציבור רחב מייחל שיקרה".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הגיב בקצרה בחשבון ה-X שלו על הודעתו של סער: "תודה ובהצלחה".

תגיות:גדעון סערהמחנה הממלכתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה