פיתוח האישיות

אז מה אם היצרן אמר? אני יודע טוב יותר

אם הוא מרגיש שהוא "חכם" גדול, הוא אפילו יצלצל ליצרן: "מה ההוראות האלה?! מדוע אתה מלחיץ אותי? מדוע אתה חונק אותי?". מה יאמר לו היצרן? "שילמת כסף והמוצר שלך. עשה בו כרצונך, אבל אחר כך אל תבוא בטענות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפרק הקודם, הסיבה השנייה: סוד האיזון

מה גורם לכך שאנשים שומרי מצוות, כך על פי הסטטיסטיקות, מרוצים יותר מחייהם? נמשיך להסביר.

 

הסיבה השלישית: הוראות יצרן

כשם שכל יצרן יודע מהי הצורה הנכונה להשתמש במוצר אותו פיתח ואותו יצר, כך גם הבורא, כיוצר, יודע במדויק מה טוב לאדם ומה לא, ועל כך נתן לנו הדרכה מדויקת בתורתו מה לעשות ומה לא. אך כאשר האדם לא שם גבולות לעצמו, ופועל כפי העולה על רוחו ולא כפי הוראות היצרן, הרי שגופו מאותת אותות מצוקה, לפי שאינו מופעל בצורה הנכונה, וממילא אינו מגיע לאושר הנכסף.

הנה למשל, מושבניק שכבר קשה לו לצאת להרים ולגבעות, לעלות ולרדת לשדות, חסך כל חודש כמה מאות שקלים, ואחר מספר שנים הגיע לחמישים אלף שקל ורכש טרקטורון.

עם קבלת הטרקטורון הוא מתמלא באופן טבעי בשמחה והתרגשות, והנה הוא רואה חוברת קטנה תלויה על דלת הטרקטורון, ובה יש הוראות יצרן כיצד להשתמש במכשיר שרכש. באחד הסעיפים ישנה הודעת אזהרה: "שים לב! במידה והטרקטורון משמיע צפצוף ארוך וחד, הדבר מעיד על כך שהמנוע התחמם ועלול לגרום לנזק. עצור למשך עשר דקות, ולאחר מכן תוכל להמשיך בנסיעה".

באחד הימים, בעודו ממהר מאד להגיע לשדה, משמיע הטרקטורון תוך כדי נסיעה צפצוף חד וארוך.

ברור הדבר, כי אם יש בו דעת, מיד הוא משבית את המנוע לעשר דקות, אפילו אם באותו רגע מתפוצץ צינור מים בשדהו.

אך אם יאמר: "מי הוא זה היצרן שינהל לי את החיים? וכי הוא יאמר לי מה לעשות עם מה שרכשתי?!". ואם הוא מרגיש שהוא "חכם" גדול, הוא אפילו יצלצל ליצרן: "מה ההוראות האלה?! מדוע אתה מלחיץ אותי? מדוע אתה חונק אותי?". מה יאמר לו היצרן? "שילמת כסף והמוצר שלך. עשה בו כרצונך, אבל אחר כך אל תבוא בטענות".

וכאשר אותו "חכם" ממשיך לנסוע, המנוע נחנק, וכל הכסף שחסך הולך לטמיון...

כך גם אומר הקב"ה לאדם: אני היצרן, ודע לך כי לכל דבר ודבר יש לו את האופנים והזמנים הנכונים בהם הוא מותר, ואם תציית להוראותי, תהיה רגוע ומאושר.

כלומר, אדם שסומך על היצרן שאומר לו "עצור כאן", הריהו נהנה יותר, ואדם שאינו עושה כן, אינו נהנה מהמכשיר, ועלול אף לאבדו (הרב זמיר כהן בשיעורו על ספר "קהלת").

בפרק הבא, הסיבה הרביעית: מזון אמיתי לנשמה.

תגיות:פיתוח האישיותהוראות יצרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה