חדשות בארץ

ביקורת על הנייה שטוען: "יש לנו 5 תנאים לישראל"

ראש הלשכה המדינית של חמאס טוען שישראל מסרבת לנסיגה מהרצועה ולהחזרת העקורים מבתיהם, אחרי שהוא בעצמו מחזיק בשבויים ומסרב לשחרר אותם

(צילום: Hassan Jedi / Flash90)(צילום: Hassan Jedi / Flash90)
אא

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, התייחס אמש (ראשון) למשא ומתן עם ישראל ולטענתו היא מסרבת לנסיגה מהרצועה. "שמנו חמישה תנאים שנועדו להגשים את העקרונות להסכם - הפסקת אש כוללת בעזה, נסיגה מוחלטת של צבא הכיבוש משטח הרצועה, שיבה מוחלטת של כל העקורים למקום מגוריהם ללא תנאים, סיוע הומניטרי במזון ושיקום הרצועה", הוא אמר. "אבל האויב לא מוכן לנסיגה כוללת של צבאו מרצועת עזה, ולא נתן שום מחויבות לשיבת העקורים".

לטענת הנייה, ישראל לא מספקת להם תשובה ברורה לגבי חזרת העקורים לצפון הרצועה. כלומר, לטענתו ישראל מבטיחה שהתושבים יחזרו בהדרגה מבלי לציין זמנים. "ישראל לא מעוניינת בעסקת חילופי אסירים", הוסיף.

דבריו של הנייה זכו לביקורת בישראל, בין היתר בשל העובדה שחמאס מחזיק בחטופים בתנאים ירודים ומסרב לשחרר אותם, בזמן שבישראל האסירים זוכים ליחס טוב בהרבה בבתי הכלא.

עוד הוסיף הנייה כי "הכיבוש וממשלת האויב הציוני הם אלו שנושאים באחריות לאי השגת הסכם כלשהו. אנחנו לא מקבלים הסכם שלא מסיים את המלחמה או מגרש את האויב מעזה. אם נקבל עמדה ברורה לגבי התחייבות לנסיגה והחזרת העקורים - אנחנו מוכנים להשלים את המשא ומתן".

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לערוץ Politico. בין היתר הוא אמר: "אני לא יודע למה הנשיא ביידן התכוון בדיוק. אם הוא התכוון לכך שאני מוביל מדיניות נגד רוב הציבור הישראלי ושזה פוגע באינטרסים של ישראל, הוא טועה. זאת לא המדיניות הפרטית שלי, אלא כזו שנתמכת על ידי הרוב המכריע של האזרחים. הם תומכים בפעולה שאנו נוקטים להשמדת גדודי הטרור הנותרים של חמאס".

דבריו של נתניהו מגיעים אחרי שביידן התראיין לטלוויזיה האמריקאית וסיפר כי נתניהו טועה בניהול המלחמה וגורם "יותר נזק מתועלת". יחד עם זאת, ביידן ציין כי "לעולם לא אעזוב את ישראל, ההגנה עליה עדיין קריטית, אז אין קו אדום שבו אני הולך להפסיק לשלוח לה נשק או שלא תהיה לה את כיפת ברזל שתגן עליה - אבל יש קווים אדומים".

תגיות:רצועת עזהאיסמעיל הנייהסיוע הומניטריחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה