חדשות בארץ

מחבלי חיזבאללה חוסלו לפני שירו נ"ט; צה"ל כיתר את מזרח שכונת חמד בחאן יונס

תצפית של צה"ל זיהתה חוליית מחבלי חיזבאללה מתכוננת לירי נ"ט, כטב"ם חיסל אותה. חיל האוויר תרגל בצפון פריקת ציוד ושינועו לכוחות הקרקע. מחבלים שהשתתפו במתקפת הטרור על יישובי העוטף חוסלו בחאן יונס

נשק שנתפס בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)נשק שנתפס בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל עדכן אחר הצהריים (ראשון) כי חיל האוויר תקף חוליית מחבלים חמושים במשגר נ"ט בדרום לבנון. הם היו בדרכם לבצע שיגור לעבר מוצב בצפון הארץ.

מחבלי החיזבאללה זוהו על ידי תצפיתניות באוגדה 210, כשהם נעים על גבי אופנוע במרחב שבעא שבדרום לבנון. זמן קצר לאחר הזיהוי הכווינו התצפיתניות כלי טיס אשר תקף את החוליה, בטרם הצליחה לבצע את השיגור.

כוחות צה"ל תקפו מאז הבוקר מספר פעמים בדרום לבנון, בתגובה לירי טילים ורקטות לעבר מוצבי צה"ל ויישובים בצפון הארץ. התקיפות בוצעו באמצעות מטוסי חיל האוויר וירי ארטילרי.

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פרסם היום הודעה חריגה בחשבון ה-X שלו, בה קרא לתושבים בלבנון ליצור קשר עם המוסד ולסייע לישראל: "לאחרונה קיבלתי הודעות מאזרחים לבנונים, בהם אפילו כאלו שהזדהו כפעילי חיזבאללה, שהביעו חשש שחיזבאללה ייקח את לבנון לגורל דומה לעזה, כמו דאע"ש וחמאס, וביקשו ליצור קשר עם גורמים ישראליים".

"לצערי, אינני הגורם המוסמך לענות ולכן איני יכול לספק פתרונות ישירים., אך אני יכול להפנות אתכם לעמוד הפייסבוק הרשמי של המוסד, עם הווי הכחול, שבו תוכלו למצוא את הדרך המתאימה ביותר לשפר את מצבכם. אני מבין את הרצון במצב טוב יותר עבור המדינה שלכם ואני מאחל לכולכם עתיד וחיים טובים יותר", סיכם אדרעי.

שכונת מזרח חמד מכותרת

צה"ל ממשיך לפעול בשכונת חמד בחאן יונס והיום אישר דובר צה"ל כי מזרח השכונה, שבה חמאס משתמש לפעילות טרור בחסות אוכלוסייה אזרחית, כותר סופית. בנוסף, לוחמי חטיבת גבעתי, הפועלים בשכונה, חיסלו מחבלים בסיוע אווירי ואיתרו אמצעי לחימה רבים, בהם פגזים, מטענים, ארגזי תחמושת, רובי קלצ'ניקוב ופצצות מרגמה.

כמו כן, מסוק קרב של חיל האוויר תקף בשכונה תשתית טרור ששימשה מחבלים שלקחו חלק במתקפת הטרור בשמחת תורה, ארבעת המחבלים שהסתתרו במקום חוסלו.

(צילום: דובר צה"ל)

מסר לחיזבאללה – צה"ל תרגל אספקה רב-זרועית תחת אש, במסגרת ההיערכות לתמרון בצפון

צה"ל סיים היום תרגיל אספקה רב-זרועי תחת אש, במסגרת ההיערכות לתמרון בצפון. התרגיל נמשך כשבוע ובמהלכו תרגלו הכוחות אספקה מהאוויר ומהיבשה. הכוחות התאמנו על העברת ציוד, מים, דלק ותחמושת בשעת חירום לכוחות המתמרנים הנלחמים בגזרה הצפונית. המודל כלל העמסה ופריקת ציוד ממטוסי חיל האוויר ושינוע ציוד באמצעות כלי רכב בשטח.

בצה"ל הוסיפו כי מתחילת המלחמה בוצעו שבעה מבצעי תספוק לוגיסטי מהאוויר של יחידת אספקה בהיטס מחטיבת המרום, בהם הוכנסו כ-110 טון אספקה עבור הכוחות המתמרנים בעזה. מהיבשה בוצעו עוד אלפי מבצעים לוגיסטיים באמצעות שיירות.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלסיכול ממוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה