טורים נשיים

מהו מפתח הברכה של הנשים, וכיצד ניתן באמצעותו לעורר רחמי שמים?

איך מורידים את הברכה עלינו בזמנים קשים? כך תבני כיפת ברזל רוחנית לעם ישראל

אא

יש לנו ארטילריה, מערכות יירוט טילים, לוחמים ומפקדים. אבל יש דבר אחד שאנחנו חייבים כדי שהכול יעבוד כמו שצריך, וזה – ברכה. כשיש ברכת שמים, הכול יוצא יותר טוב מכל התוכניות והתחזיות, יש מינימום נפגעים ומקסימום הצלחות. אז איך מורידים את הברכה עלינו בזמנים קשים אלו? התורה מגלה לנו שיש לנו הנשים יכולת ליצור כיפת ברזל רוחנית, שתגן ותשמור על עם ישראל. והדרך ליצור את כיפת הברזל הזו, היא על ידי שמירת הצניעות.

כשבלעם הרשע רצה לקלל את בני ישראל, הוא ראה שלא מצליח לו ושום דבר לא פוגע בהם. הוא ידע שהסיבה לכך היא שיש להם הגנה רוחנית שמגנה עליהם, וכעת שום דבר לא יכול לפגוע בהם. הוא גם ידע מהי הדרך להסיר את אותה הגנה רוחנית, ואת הסוד הזה הוא גילה לבלק מלך מואב. 'אם תרצה לפגוע בעם ישראל, עליך להכשילו דווקא בעניינים של חוסר צניעות' הוא אמר לו, ובלשון הגמרא: "אלוקיהם של אלו שונא זימה" (מסכת סנהדרין, דף קו). אז תסור ההגנה, וממילא יהיה ניתן בקלות לפגוע בהם. ואכן כך היה.

התורה מלמדת אותנו ששמירת הצניעות היא 'כיפת הברזל' הרוחנית שלנו, שיוצרת הגנה עלינו. בכוחה של כל אחת מאיתנו לחזק את מערכת ההגנה הרוחנית על החיילים בחזית ועל כל עם ישראל, על ידי התחזקות בצניעות.

התורה מספרת לנו שבלעם הרשע ראה את פתחי האוהלים, בהם דרו שבטי ישראל, כשאינם מכוונים זה אל מול זה. "וַיִּשָּׂא בִלְעָם אֶת עֵינָיו וַיַּרְא אֶת יִשְׂרָאֵל שֹׁכֵן לִשְׁבָטָיו" (במדבר כ"ד, ב'), והגמרא מגלה לנו שכשראה זאת אמר: "'ראויים הללו שתשרה עליהם שכינה'" (בבא בתרא, דף ס'). רבי מאיר הלוי אבולעפיה, מן הראשונים המכונה על שם ביאורו 'יד רמ"ה', מסביר מדוע היו ראויים להשראת השכינה עליהם, וכך הוא כותב: "משום צניעות האישה". צניעות האישה היא זו שמביאה להשראת השכינה, וכשיש השראת שכינה יש ברכה, הגנה ועזרה משמים.

 

בתלמוד (מסכת ברכות, דף סב) מובא כי היה על דוד להרוג את שאול המלך משום 'הבא להורגך השכם להורגו', אלא שהצניעות שבה נהג שאול המלך היא זו שהגנה עליו בעת סכנה. הצניעות היא כוח רוחני שיוצר הגנה בעת צרה.

 

הצניעות היא מפתח הברכה של הנשים, ולכן דווקא שם יצר הרע מפעיל את מירב כוחו בכדי להרחיק את בנות ישראל מהתקדמות. אפשר לראות רבות מבינינו שמאמינות, ואפילו שומרות שבת ומקיימות מצוות רבות וחשובות, אך מבחינה חיצונית כמעט ולא ניתן להבחין בצד האמוני הקיים בפנימיותן. דווקא משום שהצניעות היא הנקודה העוצמתית ביותר מבחינה גדולת הקדושה שהיא טומנת בחובה, שם היצר מנסה להרחיק ולהקשות. אבל כאן הקושי יכול להפוך ליתרון, להזדמנות. בדיוק בגלל שהתחזקות במצווה זו היא לא תמיד פשוטה וקלה, אז כאשר בת ישראל אכן מתחזקת בתחום זה היא יכולה לעורר רחמים גדולים בשמים על עם ישראל.

 

הקב"ה מבטיח לנו בתורה הקדושה "ועשו לי מקדש, ושכנתי בתוכם" (שמות כ"ה, ח'). כלומר, אם ננהג בדרך של קדושה, אז נזכה להשראת השכינה המביאה עמה ברכה, הגנה והצלחה בכל.

 

 

 

תגיות:כיפת ברזלנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה