חדשות בארץ

דרום אפריקה לבית הדין בהאג: "ישראל הפרה את צווי הביניים ומרעיבה את העזתים"

הדרום אפריקנים, שהגישו את התביעה נגד ישראל בגין מה שהם מכנים "רצח עם", דורשים כינוס מיידי של בית הדין. בישראל דוחים את הטענות. ארה"ב פועלת לכנס את מועצת הביטחון כדי לקבל החלטה על הפסקת אש בעזה

אא

דרום אפריקה פנתה היום (חמישי) לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בבקשה להורות על צווים חדשים נגד ישראל. לדברי נציגי ממשלת דרום אפריקה, "הרעב הנרחב ברצועה נגרם בעקבות הפרות בוטות ומתמשכות של אמנת רצח העם על ידי מדינת ישראל. הדבר מהווה הפרה של צווים שהוציא בית הדין ב-26 בינואר". פניית דרום אפריקה מגיעה לאחר שהאשימה בחודש דצמבר את ישראל ב"רצח עם" בעזה, ופנתה בשל כך לבית הדין. הדרום אפריקנים טוענים כי ישראל משבשת את אספקת הסיוע ו"מרעיבה את העזתים".

כזכור, השופטים בהאג חתמו על שורה של צווים, אחד מהם עוסק בהכנסת הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה בעזה. הצו קבע כי ישראל תגיש עד סוף חודש ינואר דו"ח, ותפרט את היקף הסיוע שנכנס לרצועה. ישראל ביצעה את המוטל עליה והדו"ח הוגש לפני כשבוע וחצי. ישראל פירטה את היקף הסיוע והוסיפה כי חלק ממנו נלקח בכוח על ידי מחבלי החמאס. בנוסף נטען על ידי ישראל כי ארגוני הסיוע של האו"ם ברצועה לא מבצעים את תפקידם, בכל הקשור לחלוקת הסיוע לתושבים ברצועה.

בנוסף, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ביקר שלשום בקהיר ודן בנושא הסיוע ההומניטרי לרצועה. המצרים דרשו להגדיל את הסיוע לעזה ובישראל בוחנים אפשרות לאפשר, החל מיום ראשון הקרוב, כניסת סיוע משטחה לצפון הרצועה.

ארה"ב תתמוך בהצעה של מועצת הביטחון להפסקת אש

שבועיים לאחר שהטילה וטו במועצת הביטחון באו"ם, על הצעה להורות להפסקת אש ברצועה, ארצות הברית ניסחה מחדש הצעת החלטה בה היא תתמוך, אם וכאשר היא תעלה לדיון. ההצעה החדשה תקרא ל"הפסקת אש מיידית בת כשישה שבועות, יחד עם שחרור כל החטופים". כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

תגיות:בית הדין הבינלאומי בהאגדרום אפריקהרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה