חדשות בארץ

זעם בהתיישבות: נפתח לתנועה מחסום שבעבר שימש להימלטות מחבלים לתוך שכם

חמישה חודשים לאחר שהמחסום בצומת ג'ית נסגר עקב מעבר מחבלים דרכו, התקבלה החלטה לפתוח אותו מחדש, כדי להקל על תנועת פלסטינים ביציאה משכם. שר האוצר בצלאל סמוטריץ': " צריך לייצר הכבדות ולא הקלות"

זירת פיגוע בצומת ג'ית, ארכיון (צילום: איחוד הצלה)זירת פיגוע בצומת ג'ית, ארכיון (צילום: איחוד הצלה)
אא

צה"ל קיבל הנחיה לפתוח היום (חמישי) לתנועת כלי רכב פלסטינים את מעבר ג'ית, שהיה סגור מאז תחילת המלחמה. המעבר, הנמצא על כביש 60 במפגש עם כביש 55, ליד הכפר ג'ית, נסגר בעבר בשל העובדה ששימש חוליות טרור משכם כדי לנוע ביו"ש ולבצע פיגועים. הוא מהווה את אחת היציאות המרכזיות מהעיר שכם, וחיילים איישו אותו מתחילת המלחמה כדי למנוע הימלטות של מחבלים.

ההחלטה להסיר את המחסום עוררה ביקורת חריפה בקרב תושבים ביישובי האזור, במיוחד לאור ההתרעות על כוונת ארגוני הטרור לבצע פיגועים במהלך הרדמאן. יש לציין כי בצומת יצהר הסמוכה התרחש השבוע פיגוע בו נפצע לוחם צה"ל באורח קשה. בחודשיםה אחרונים ארעו מספר פיגועי ירי ומטענים שהתרחשו בירידה מחומש, הנמצאת קילומטרים בודדים מהמעבר.

תושבים ביישובי האזור הודיעו כי ימנעו בגופם את פתיחת המחסום וקראו לציבור להתייצב בשטח, כדי למנוע את מעבר כלי הרכב הערבים היוצאים משכם. חבר הקבינט המדיני בטחוני, השר בצלאל סמוטריץ׳, פנה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו לבטל את ההנחיה. השר ציין בפני ראש הממשלה כי החלטת הדרג הצבאי לפתוח את המחסומים עומדת בסתירה למדיניות אשר הוחלטה בישיבת הקבינט האחרונה.

לדברי סמוטריץ׳: "בדיון הקבינט האחרון עלתה לדיון היערכות פיקוד מרכז לקראת הרמדאן והוצגו על ידי שתי תפיסות: זו של הקונספציה הישנה המובילה את הפיקוד הבכיר בצה"ל, ולפיה מדינת ישראל נכנסת לכוננות ספיגה בכל שנה ברמדאן, ובכדי לנסות למנוע פיגועים מעניקה "הקלות" לפלשתינים בשטח בדרך של הסרת מחסומים וכו'. תפיסה זו מייצרת באופן אבסורדי יותר נקודות חיכוך ומפגש ויותר הזדמנויות למפגעים פוטנציאלים לבצע את זממם. מנגד, הצגתי את תפיסתי ההפוכה שנועדה לשים קץ להפיכת הרמדאן לחודש של רצח יהודים וטענתי שברמאדן צריך לייצר 'הכבדות' ולא הקלות. קרי, להאיץ מאוד את לחץ הסיכולים ולחזק את מאמץ ההגנה באמצעות הוספת מחסומים וסגירת צירי התנועה הראשיים לתנועת פלשתינים, בכדי לצמצם את מרחבי ההזדמנות לביצוע פיגועים".

שר האוצר ציין בפני ראש הממשלה כי "בסיכום הדיון אימצת באופן מלא את העמדה שלי והנחית את צה"ל להציג בדחיפות תכנית להוספת מחסומים וסגירת צירים, בכדי לצמצם את ההזדמנויות ולהקשות על ביצוע פיגועים. למרות זאת, התבשרו תושבי השומרון כי בכוונת פיקוד מרכז לפתוח לתנועה לראשונה מאז תחילת המלחמה את צומת ג'ית ולאפשר כניסה ויציאה חופשיים משכם לכביש 55 בואכה קלקיליה וטול-כרם. מדובר בהחלטה הזויה ומופקרת שמסכנת את המתיישבים באופן מידי. מדובר בציר ששימש לא פעם לפיגועים קטלניים שעלו בחיי אדם. פתיחת מחסום כ"מחווה" ו"הקלה" לרגל הרמדאן זה הכי ה - 6 באוקטובר שיש".

(צילום: דובר צה"ל)
34 מבוקשים נעצרו ברחבי יו"ש

ללא קשר לוויכוח על פתיחת המחסום, כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 34 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. חמישה מתוכם נעצרו במבצע לסיכול טרור על ידי חטיבת כפיר ובהכוונת שב"כ.

המבצע החטיבתי התמקד בכפרים טמון וטובאס, שבמרחב הבקעה והעמקים. הכוחות איתרו אמצעי לחימה ותחקרו חשודים. במהלך הפעילות מחבלים השליכו מטענים לעבר הלוחמים, שלא נפגעו.

בג'ילזון שבבנימין עצרו הלוחמים שישה מבוקשים ובכפר ג׳בעה שבעציון עצרו הלוחמים שני מבוקשים ואיתרו אמצעי לחימה. בכפר עבוש שבאפרים איתרו הכוחות אמצעי לחימה נוספים. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,450 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,500 מהם משויכים לחמאס.

תגיות:מעצר מבוקשיםסיכול טרורצומת ג'ית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה