סלבס בהתחזקות

הכדורגלן שחזר בתשובה: "קיבלתי את גן עדן עוד בעולם הזה"

הכדורגל רפי דהן שפרש בשל פציעה וחזר בתשובה מספר: "אני חי מביטוח לאומי. היינו מרוויחים 100 אבל לא הייתה ברכה כי עבדנו בשבת, והיום אנחנו מרוויחים 10 אבל יש הרבה יותר ברכה בכסף"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני 10 שנים הקריירה של הכדורגלן רפי דהן נקטעה ברגע אחד, כשנפצע על המגרש. בזמנו, הפרישה מכדורגל עבורו נראתה כמו דבר נורא, אבל מאז הוא חזר בתשובה והיום הוא מבין מדוע הכל התגלגל כך. "אני בימים אלה לומד בכולל, ומטפח את חיי המשפחה, במסעדה פה בנמל", סיפר בריאיון לערוץ הספורט, "אני מאושר, אני לא יודע אם אקבל גן עדן, כי את הגן עדן אני מקבל כבר בעולם הזה. בסופו של דבר עם כסף לא הולכים לקבר, ישתבח שמו לעד".

"אין לי טלוויזיה כבר חמש שנים", המשיך דהן. "לפעמים משחקים בשכונה, אבל את האמת אני לא מתגעגע לזה. לא מתגעגע לזה, אני בבוקר פותח בחברותא בכולל, קפה טוב. אנחנו לומדים וזה כיף, אתה מסתכל בעין טובה על כל אחד".

"הכדורגל זה ניצחון ומועדון, אבל מה מועדון, מה עם אשתך? מה עם הילדים? איפה האישה שדואגת לך בבוקר, בצהריים בערב? בתורה אתה מקבל את העיניים האלה. בכדורגל יש הרבה פיתויים, אתה מקבל משכורת, עולה למגרש, הולך לאדידס, מקבל נעליים ובגדים חינם. אבל אתה חי את השקר, זה לא האמת. זה שקר, זה לא האמת. מה עם כל הבלאגן? אתה הולך לסופר, לוקח את הצ'יטוס, הגבינה והקוטג' ובסוף אתה לא יכול לא לשלם לקופאית. בעולם יש בחירה, ואחרי 120 שנה צריך לשלם".

בהמשך נשאל דהן לגבי ההתעניינות שלו בכדורגל, והשיב: "אני בכלל לא בעניינים בכדורגל, כבר חמש שנים. לכן התביישתי שאמרו לי לעלות לשידור, אני בורח מהתקשורת, לא איש דברים אנוכי. אמרתי 'ישאלו על כדורגל', אבל מה אני מבין? הפציעה עשתה לי טוב גם בגשמיות וגם ברוחניות. אין הרבה כדורגלנים שהרוויחו מיליונים, אבל לא כל הנוצץ זהב תמיד. אתה יודע שהם בחובות גדולים, יש כאלה שלא אבל יש כאלה שכן. מאז שנפצעתי בגשמיות וברוחניות בורא עולם הכפיל לי את המילה 'ברכה'. היו אנשים שאמרו לי שהשתגעתי, היה קשה להורים לקבל אותי וראו אותי כמשוגע. הכל בסדר, זה תהליך, לאט לאט. לא צריך להפחיד אנשים".

דהן נשאל איך המשפחה קיבלה אותו. "לאשתי היה קשה מאוד בהתחלה", השיב, "אני הייתי שומר שבת והיא הייתה נוסעת באוטו, נוסעת עם חברות. עד שהיא ראתה שיש פה משהו חם, שצריך לשמר את זה, שהשבת 'טעימה' - זה משהו שהוא לא רגיל. צריך להיות שם כדי להרגיש את זה. אתה מקבל ערכים ומוסרים טובים".

בהמשך הוא נשאל לגבי הכדורגלן הזר שפצע אותו וגמר לו את הקריירה, אותו תבע בעבר. "כשנפצעתי אמרתי שאלוקים ישלם לו. דיברתי בגוף שלישי, אבל הוא מלאך השם. אני היום חי מביטוח לאומי, עד החודש הזה הפסיקו לשלם לי ביטוח פרטי, ואני חי מביטוח לאומי. היינו מרוויחים 100 אבל לא הייתה ברכה כי עבדנו בשבת, והיום אנחנו מרוויחים 10 אבל יש הרבה יותר ברכה בכסף".

כאשר נשאל האם אפשר לשחק כדורגל בשבת, ענה דהן: "ודאי שלא צריך לשחק כדורגל בשבת, הברכה תהיה גדולה יותר. זה גורם לחילולי שבת - אם זה בבתים ואם זה להיכנס לאוטו ולנסוע. אני עוד מראה שערים מהעבר לילדים, הקטע של העבר עוד קופץ ואני שמח כל פעם מחדש שאני רואה את הפציעה. בהתחלה היה לי קשה, לא יכולתי לראות, אבל היום הכל בעין טובה".

על תהליך החזרה בתשובה אמר: "בהתחלה קשה לקבל את הדתיים.שלובשים שחור ולבן. בהתחלה ראיתי את דוד שלי ואמרתי 'מה השתגעת?! עד כדי כך החמרת?'. היום אני והוא לומדים בכולל וצוחקים על זה. אני שש שנים בכולל, בהתחלה הלכתי בהדרגה, כמה שעות. לאט לאט, זה עושה טוב לנפש. יש גוף ויש נשמה. הנשמה גם צריכה רוחניות, הגוף אוכל סטייקים, אבל מה עם הנשמה?".

תגיות:כדורגלכוללחזרה בתשובהרפי דהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה