חדשות כלכלה

הקלה על בעלי ההכנסות הנמוכות - ישלמו פחות מס בריאות

ועדת הבריאות אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לשינוי המס. עד 60% מהשכר הממוצע במשק המס הוא יעמוד על 3.235% מהשכר, ולבעלי ההכנסה הגבוהה מכך – על 5.165%

אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, המוזיל את מס הבריאות לבעלי הכנסות נמוכות. זאת בניגוד לעמדת האוצר שביקש דווקא לעלות את סף המס.

יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) ביקש תחילה מהאוצר לבדוק את האפשרות לבטל לגמרי את ההעלאה לבעלי ההכנסות הנמוכות, ומשרדי האוצר והבריאות התנגדו. כוונת המשרדים הייתה  להעלות את דמי הבריאות, המנוכים ממשכורות העובדים, מ-5% היום - ל-5.15%. בנוסף, מס הבריאות המופחת לחלק הבסיסי של ההכנסה, הוא כיום 3.1%, האוצר ביקש להעלותו ל-3.25%.

בתום מספר דיונים נמצאה פשרה, והאוצר אישר היום בדיון, באמצעות דניאל פדון, רכז רווחה אגף התקציבים, כי לבעלי הכנסה נמוכה, עד 60% מהשכר הממוצע במשק, מס הבריאות יהיה בשיעור של 3.235% ואילו לבעלי ההכנסה הגבוהה – המס יעמוד על 5.165%. ההעלאה לא מתייחסת למקבלי קצבת נכות, זקנה, הבטחת הכנסה, תלמידים וסטודנטים.

קופות החולים יקבלו תוספת ייעודית

עו"ד רננה מיסקין, נציגת הלשכה המשפטית של משרד הבריאות, הוסיפה בדיון כי לאחר בחינת התקציב, מבחני התמיכה של המשרד לקופות החולים יהיה בהיקף של 320 מיליוני שקלים לשנת 2024, כאשר בשנת 2025 הסכום יעלה. התמיכה תוענק לטיפולי בריאות הנפש, לגיוס ולהתקשרות עם מטפלים נוספים, להכשרת מטפלים, להרחבה משמעותית של מספר הטיפולים, להקפדה על רצף טיפולי, ליצירת מענים חדשים ולפיתוח כלים טכנולוגיים, ליצירת חלופות אשפוז, לשיפור איכות האשפוז הפסיכיאטרי ולבניית מרכזי טיפול.

תגיות:מס בריאותועדת הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה