חדשות בארץ

שר הביטחון מתחייב: "כדי לאפשר חיים עלינו לבסס את ההתיישבות היהודית"

שר הביטחון יואב גלנט חנך את מעבר רנתיס המורחב והתייחס לביקורת במערב על החלטת הממשלה להרחיב את ההתיישבות ביו"ש. הרחבת המחסום תאפשר תנועה נוחה, ביטחון ובטיחות וכן תמנע פקקי ענק בבוקר לעשרות אלפי נוסעים

חנוכת מעבר רנתיס המורחב (צילום: מועצת בנימין)חנוכת מעבר רנתיס המורחב (צילום: מועצת בנימין)
אא

לאחר שנתיים של תכנון נחנכה היום (רביעי) הרחבת מחסום רנטיס, בנוכחות שר הביטחון יואב גלנט. פתיחת הכביש והרחבת המחסום תאפשר תנועה מהירה יותר, ביטחון ובטיחות, לעשרות אלפי נהגים בדרכם מהשומרון ובנימין למרכז הארץ.

כמו כן, ההרחבה תמנע פקקי ענק בבוקר לעשרות אלפי נוסעים מיישובי גוש מערבא, גוש קנה, בית אריה, וישובי מערב בנימין. המחסום הורחב בעלות של עשרה מיליוני שקלים ולמעבר נוסף נתיב . כעת ישנם שני נתיבים ושתי עמדות בידוק, במקום אחת שהייתה שם קודם.

בטקס התייחס גלנט לביקורת שנשמעה באחרונה בארה"ב, ובמדינות במערב, על החלטת הממשלה להרחיב את התיישבות היהודית ביו"ש: "שדרוג מעבר רנטיס הוא הראשון מבין 16 שאנו מבצעים ברחבי יו"ש. במעשה זה אנו פותרים בעיה כפולה - ביטחונית ואזרחית. כדי לאפשר חיים במדינת ישראל עלינו להחזיק ביטחונית בשטח, לצד הקמת היישובים וביסוס ההתיישבות היהודית".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הוסיף: "הרחבת נתיבי המעבר תשמור על חיי התושבים. לתושבי בנימין ויו"ש מגיעים תנאים כמו כל אזרח במדינת ישראל. יש לנו משימה לחבר את ההתיישבות לליבה של מדינת ישראל ונמשיך לפעול שגם הפרויקטים שעובדים עליהם בימים אלו והפרויקטים העתידיים יבוצעו".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, בירך על התוצאה: "אנחנו נמצאים בזמן קשה, אני מחזק את ידיך את ידי צה"ל להדביר את האויב הברברי שלנו. תודה רבה על שותפות אמיתית לבניית ארץ ישראל בכל מקום ובוודאי כאן אצלנו ביו"ש. יש ניצחון צבאי וניצחון אזרחי, הגדלת ההתיישבות כאן ביהודה ושומרון, בעוטף עזה, בגבול הצפון זה הניצחון האזרחי והוא לא פחות חשוב ומשלים את הניצחון הצבאי".

תגיות:יואב גלנטמעבר רנתיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה