חדשות בארץ

2 נרצחים בפיגוע ירי בתחנת הדלק בעלי

מחבל הגיע לתחנת הדלק וירה במספר אזרחים ששהו בה. הוא חוסל על ידי בעל המסעדה במקום. חשד שמחבל נוסף נמלט ונערכות סריקות לאיתורו. ביוני שעבר נרצחו באותו מקום ארבעה ישראלים

זירת הפיגוע (צילום: דוברות מבצעית מד"א)זירת הפיגוע (צילום: דוברות מבצעית מד"א)
אא

שני אזרחים ישראלים, בני 57 וכ-30, תושבי בנימין, נרצחו בפיגוע ירי שארע הערב (חמישי) בתחנת הדלק הצמודה ליישוב עלי שבשומרון. המחבל שביצע את הפיגוע זוהה כמחמד מנצארה, בן 31, תושב קלנדיה במזרח ירושלים.

דוברות מועצה אזורית בנימין מסרה הערב כי אחד מנירצחי הפיגוע הוא יצחק צייגר הי"ד בן 57, תושב שבי שומרון. התגורר ביישוב פסגות ב-30 השנים האחרונות. אב ל-3 בנים. יצחק התנדב לאורך שנים בארגוני ההצלה והחירום וסייע במסירות לכל נצרך. "המחבל הפתיע אותו וירה בו בשעה שתידלק בתחנת הדלק. יצחק הספיק לשלוף את האקדח כדי להשיב אש אך נהרג מאש המחבל".

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, חבר טוב של יצחק: "יצחק היה חבר טוב וקרוב. אני מכיר היטב למעלה מ-20 שנה. איש חסד מהשורה הראשונה, אדם נעים הליכות שגידל משפחה לתפארת. איש ארץ ישראל ותורת ישראל שחי כך ונהרג כך על קידוש ה' תוך שהוא אוחז בנשק כדי להדוף את בן הבליעל. יצחק, אנחנו נמשיך בדרכך וננצח את הרשע הזה. נעמיק כאן שורשים ונכה באוייבנו".

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי המחבל הגיע למקום ברכב גנוב עם לוחית זיהוי ישראלית. הוא יצא מן הרכב ופתח בירי לעבר צייגר שתדלק את מכוניתו ולעבר יושבי הרכב. המחבל נוטרל בירי על ידי בעל החומוסיה ששמע את היריות ויצא מהעסק שבבעלותו.

אריאל אלמליח יו"ר הישוב עלי: "מדובר בפיגוע קשה. לאחר הפיגוע לפני כחצי שנה בתחנת הדלק בעלי התרחש במקום פיגוע נוסף. כעת כוחות הביטחון יחד עם רבש"ץ הישוב עלי מבצעים סריקות במקום. לצערנו הכתובת הייתה על הקיר".

דוברות מד"א עדכנה כי "בשעה 17:08 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פצועים מירי בכביש 60 בתחנת הדלק סמוך לכניסה לעלי. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל 2 פצועים מחוסרי הכרה. בהמשך נקבע מותם של הנפגעים".

פראמדיק מד"א שמואל ריינוס וחובש בכיר במד"א אברהם אפלבאום סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו בתחנת הדלק רכב שבתוכו ישב פצוע מחוסר הכרה עם פצעי ירי ובסמוך שכב על הכביש גבר נוסף שגם הוא היה מחוסר הכרה עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעות היו אנושות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם".

כאמור, הפיגוע התרחש בתחנת הדלק בעלי בה לפני שמונה חודשים נרצחו 4 בני אדם. גם אז הגיעו למקום שני מחבלים פלסטינים וירו בקבוצת אזרחים שעמדה בחצר התחנה וביושבי מסעדה סמוכה. שני המחבלים שביצעו את הפיגוע נהרגו, אחד מהם במהלכו והשני במרדף שהתנהל לאחריו.

חקירת הפיגוע אז העלתה כי שני מחבלים, מהנד שחאדה וח'אלד מצטפא עבד א-לטיף צבאח, תושבי עוריף ופעילי חמאס שריצו עונשי מאסר בישראל על פעילות טרור ושוחררו, הגיעו ברכב לכניסה לעלי בצפון בנימין. המחבלים פתחו באש לעבר שומר הכניסה לעלי ופצעו אותו באורח בינוני. הם המשיכו מזרחה, נכנסו למתחם תחנת הדלק הסמוכה, וירו לעבר מסעדת "חומוס אליהו" במתחם. הירי נמשך לתוך התחנה כשהם יורים לעבר אנשים בתחנה תוך צעידה לכיוון היציאה, אז נורה אחד מהם. חמישה בני אדם נפצעו, חלקם במצב אנוש, וכעבור זמן קצר נקבע מותם של ארבעה מהם: אלישע אנטמן (בן 18) ועופר פיירמן (בן 63) שניהם תושבי עלי, הראל מסעוד (בן 21) תושב יד בנימין ונחמן שמואל מורדוף (בן 17) תושב אחיה.

תגיות:פיגוע בעליטרור פלסטיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה