חדשות בעולם

הנאצי שניסה לרצוח יהודים בבית הכנסת ביום כיפור יישב עוד 7 שנים בכלא

סטפן באלייט ניסה לבצע טבח ביום הכיפורים ב-2019 בבית כנסת בגרמניה, אך הרג בטעות שני עוברי אורח שאינם יהודים. הוא ניסה לברוח מהכלא תוך איום על הסוהרים, אבל האירוע נמנע והוא ייאלץ גם לפצות אותם ב-25 אלף אירו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סטפן באלייט, שנידון למאסר עולם לאחר שניסה לבצע טבח בבית כנסת בגרמניה במהלך יום הכיפורים של שנת 2019, ימשיך לשבת בכלא. באלייט רצח שני אנשים שאינם יהודים באותו יום, בו ניסה לרצוח מתפללים. בית המשפט בגרמניה הוסיף שבע שנים לפסק הדין המקורי, לאחר שהתברר כי הוא עשה שימוש בנשק חם מתוצרת עצמית, ניסה לחטוף שני סוהרים כבני ערובה וניסה לברוח מהכלא.

ניסיונו של באלייט לפרוץ לבית כנסת בעיר האלה במזרח גרמניה נחסם. הוא יצא ב-9 באוקטובר 2019, ביום כיפור, מביתו - והתכוון לטבוח בעשרות המתפללים היהודיים שבתוך בית הכנסת במהלך התפילה. בדרך לשם, הוא ירה והרג שני עוברי אורח לא יהודים ונעצר עוד לפני שהספיק לירות על המתפללים.

בהמשך, באלייט בן ה-32 נידון למאסר עולם. המשפט שלו נערך בשנת 2020 והוא הוחזק בכלא ליד מגדבורג. בדצמבר 2022, הוא ניסה לברוח מהכלא ונתפס על חם. הוא עשה שימוש בנשק חם מתוצרת עצמית. הנאצי דרש מאחד הסוהרים לפתוח את הדלתות והשערים כדי לאפשר לו להימלט. הוא איים ב"ספירה לאחור" עם כלי הנשק שלו ואיים להרוג אותם. לטענתו, הוא בנה את כלי הנשק מחפצים שמצא וירה יריית אזהרה כדי להוכיח שהאקדח פעיל.

ברגע שהתברר שאין לו סיכוי לעזוב את הכלא, באלייט ויתר על הרעיון לרצוח את הסוהר ונעזר גם בבני הערובה שהחזיק. השופטת פסקה כי בעקבות המקרה הוא יישאר שבע שנים נוספות בכלא וחייבה אותו לשלם פיצוי של כ-25 אלף אירו לשני הסוהרים שחוו טראומה גדולה, למרות שלא נפגעו באירוע.

תגיות:גרמניהיום כיפור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה