חדשות בארץ

הנייה מתחנן בפני העולם: "תרסנו את ישראל כדי שלא תפלוש לרפיח"

בהודעה שפרסם, בכיר חמאס איסמעיל הנייה התייחס לאפשרות שישראל תתקוף ברפיח. משלחת מטעמו תצא למוסקבה לשיחות עם אנשי אבו מאזן, לגבי האפשרות להקים ממשלת אחדות פלסטינית

תקיפה ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

ראש ההנהגה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, התייחס היום (רביעי) בהודעה שפרסם לאפשרות של תקיפה ישראלית ברפיח. הוא פנה למדינות ערב ולקהילה הבינלאומית וביקש "לרסן את ישראל ולמנוע את 'הפלישה'".

הנייה הוסיף כי "הכיבוש ושותפתו, ארצות הברית, לא יוכלו להשיג באמצעות תכסיסים פוליטיים את מה שלא השיגו בלחימה. העולם, במיוחד מדינות ערב האחיות, חייב לרסן את האויב ולסרב לתת לו לפלוש לעיר רפיח".

בכיר חמאס התייחס גם למשא ומתן על שחרור חטופים תמורת שחרורם מהכלא הישראלי של אסירים פלסטינים, וציין ארגונו "הפגין גמישות בשיחות על עסקת החטופים, אך מוכן להמשיך להילחם. התנועה העממית והבינלאומית הרחבה צריכה לשבור את המצור על מסגד אל-אקצא. כל גמישות שאנחנו מגלים במשא ומתן היא מתוך דאגה לדמו של עמנו וכדי לשים קץ לכאבם".

רוסיה תסייע בהקמת ממשלת אחדות פלסטינית

סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה, תוך שהיא מסתמכת על השגריר הפלסטיני במוסקבה, כי מחר תיערך שם פסגה בין נציגי חמאס לפתח - שתעסוק בהקמת ממשלה פלסטינית מאוחדת ובשיקומה של רצועת עזה בתום המלחמה. על פי הדיווחים בתקשורת הערבית, הדיונים במוסקבה יימשכו יומיים וישתתפו בהם נציגים מ-14 פלגים פלסטיניים שונים.

לפי גורמים בחמאס, בראש המשלחת של ארגון הטרור למוסקבה יעמוד חבר הלשכה המדינית שלו מוסא אבו מרזוק. הפסגה במוסקבה תיערך על רקע התפטרות הממשלה של הרשות הפלסטינית, מהלך שהגיע בצל לחץ אמריקני ואמור לכאורה לאפשר הקמת ממשלת טכנוקרטים.

אין התקדמות במשא ומתן

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר היום כי בקהיר מקווים להגיע להסכם בין ישראל לחמאס כבר בימים הקרובים. "אנו מקווים שבימים הקרובים נגיע להפסקת אש ושתהיה הקלה אמיתית לעם בעזה", אמר. גורמים בישראל השיבו כי לא ברור על מה הסתמך הנשיא המצרי בהודעתו.

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר בערב לדיון במגעים מול הקטארים, לאחר שמהמשלחת הישראלית, שהורכבה מאנשי מוסד וצה"ל, חזרה מדוחא בירת קטאר.

תגיות:איסמעיל הנייהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה