חדשות בארץ

אחיו נפל בעזה, הוא קרא לבנו על שמו: "הברית הכי מרגשת בחיי"

ישראל סוקול הי"ד נפל בעזה, אחיו החליט להעניק לבנו את שמו. המוהל סיפר: "זכיתי לטפל בישראל הי''ד לפני מותו, וזכיתי היום למול את אחיינו שקרוי על שמו. דמים בדמים נגעו. ואומר לך בדמייך חיי"

ישראל סוקול הי"ד (צילום: דובר צה"ל)ישראל סוקול הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

יהונתן סוקול, אחיו של ישראל סוקול הי''ד שנפל בעזה, החליט לקרוא לבנו על שמו של אחיו. בטקס ברית המילה שנערך השבוע הוא חשף את שמו של הילד - ישראל חיים.

"זכיתי לעשות היום את הברית הכי מרגשת בימי חיי, ברית לבנם של יהונתן ומעיין סוקול. יהונתן הוא אחיו של ישראל סוקול הי''ד, גיבור ישראל וחברי לפלוגה ב' גדוד 8208 שנפל בקרב באל-מעז'י באירוע קריסת הבתים יחד עם עוד 20 מחברינו", אמר לערוץ 7 המוהל, הרב אברהם יצחק פיירמן. "ישראל חיים יבדל''א נולד בסמוך ליום השלושים של דודו, ישראל סוקול הי''ד. זכיתי לטפל בישראל הי''ד לפני מותו, וזכיתי היום למול את אחיינו שקרוי על שמו. דמים בדמים נגעו. ואומר לך בדמייך חיי".

הרב העלה תמונה שבה כתב כי הוא "עונד דסקית שהוצאנו לזכר 14 אחינו הגיבורים מהפלוגה, כשעל הדסקית מופיע גם שמו של ישראל סוקול הי''ד, שישראל חיים הי''ו קרוי על שמו".

ישראל סוקול נפל בי"ב בשבט התשפ"ד (22 בינואר 2024). הוא תושב קרני שומרון ולוחם בגדוד 8208, בחטיבה 261. הוא נפל בקרב דרום רצועת עזה והיה בן 24 בנופלו. הוא הותיר אחריו הורים – יהושע ומרינה, וארבעה אחים ואחיות.

יותם דויטש, חברו, כתב בחשבון הפייסבוק: "ישראל כנראה היה מגלגל עלי עיניים אם הוא היה יודע אני כותב פוסט לזכרו. את סוקול פגשתי בשיעור א' בישיבה, מהר מאוד הבנתי שמדובר באחד הלמדנים הגדולים בשיעור, חד וחכם, רמה אחת מעל כולנו. בשמירות לילה בישיבה הייתי רואה אותו מגיע ב-6 בבוקר ללמוד לפני התפילה והייתי צוחק עליו שיחזור לישון כי הוא נראה ממש עייף. אבל זה היה סוקול, עושה מה שנראה לו נכון גם אם זה קשה.

"התגייסנו ביחד לצבא, שם גיליתי פייטר רציני שחותר להתמקצע ושתמיד יהיה אפשר לסמוך עליו. הייתי בטוח שיצא למ"כים וקצינים אבל הוא החליט שהוא לא רוצה לצאת מוקדם למ"כים למרות הלחץ הגדול שהיה עליו. שוב עושה מה שהוא רוצה כי זה נראה לו נכון. בגדוד הוא הפך להיות המפקד הלא רשמי של המחלקה, מי שהוביל את כולם, הוא עשה את זה בלי תפקיד רשמי או דרגה, פשוט מתוך כך שכולם סמכו עליו וידעו מה היכולות שלו".

תגיות:ברית מילהלוחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה