מעניין

"תומך ברצח עם": הקומיקאי ג'רי סיינפלד הותקף בניו יורק. כך הוא הגיב

השחקן היהודי-אמריקאי הותקף בשעה שמפגינים פרו-פלסטינים הפגינו מחוץ לאירוע בו שהה. בתגובה, הוא החליט לנופף להם לשלום

סיינפלד (צילום: מטה המשפחות)סיינפלד (צילום: מטה המשפחות)
אא

הקומיקאי והשחקן היהודי-אמריקאי, ג'רי סיינפלד, הגיע לאחרונה לביקור בישראל על מנת לתמוך במדינה ברגעיה הקשים. סיינפלד אף סיפק כמה ציטוטים מעניינים התומכים בישראל, זאת בניגוד לאמנים יהודים אחרים אשר העדיפו להימנע מלהביע את עמדתם.

אתמול (ראשון) מצא סיינפלד את עצמו מותקף על ידי מפגינים פרו-פלסטיניים. זה קרה אחרי שיצא מאירוע במנהטן שבניו יורק. למזלו של סיינפלד, באותה עת הוא היה מוקף בכמות גדולה של שוטרים שהגנו עליו מפני ההמון.

"תומך ברצח עם", קראו לעברו המפגינים הפרו-פלסטיניים בזמן שעשה את דרכו לרכב, ממש ביציאה מהאירוע בניו יורק. סיינפלד שמר על פאסון ובמקום להתעמת איתם בחר לנופף להם לשלום, מה שהיה נראה במבט ראשוני כאילו מדובר במעריציו.

למרות זאת, המפגינים לא חדלו והמשיכו לקלל את סיינפלד, כפי שנראה בבירור בסרטון שהופץ ביוטיוב. "תומך ברצח עם, אתה תומך ברצח עם", צעק לעברו אחד המפגינים. לאחר ההפגנה אליה נקלע, משטרת ניו יורק עצרה מספר מפגינים לחקירה.

כזכור, מאז פרוץ המלחמה סיינפלד עמד לצד ישראל וסיפק ציטוטים בעניין. לפני כשלושה חודשים הגיעה גם אשתו, שנחשבת לאוהדת גדולה של ישראל, לביקור בארץ. זו לא הפעם הראשונה שכוכבים הוליוודיים ממוצא יהודי מותקפים על ידי פרו-פלסטינים מאז שהחלה המלחמה. כחודשיים לאחר תחילתה, השחקן אלק בולדווין נקלע לסיטואציה דומה, אז הותקף בגלל תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל, בשעה שבה עשה את דרכו להדרכת כיתת משחק.

אשתו של סיינפלד סיפקה לאחרונה ציטוטים אחרי ביקורה בארץ. "רצינו לראות במו עינינו את תוצאות המתקפה. ראינו בתים שבהם משפחות עונו, נורו, הופגזו ונשרפו בחיים. עמדנו בשטח שבו מאות נערים בפסטיבל מוזיקה נרצחו ונחטפו. עם כמה שהיה כואב להיות במקומות הללו, מה שאזכור יותר מכל זה את האנשים שפגשנו בישראל", סיפרה. "גיבורים שהצילו אלפי אנשים חיים. צעירים מניו יורק שהגיעו לעבוד בחוות כדי להחליף את מי שיצאו להילחם נגד חמאס. בני ערובה ששוחררו ומשפחות חטופים שעדיין בשבי שעברו טראומה אך עדיין מבקשים לעזור. אנשים יוצאי דופן שהתאגדו כדי לספק סיוע חירום באמצעות שירות אזרחי.

"זה היה הביקור החמישי שלי בישראל - ומעולם לא ראיתי מדינה מאוחדת יותר", הוסיפה. "אנשים מכל תחומי החיים, מחיילים פצועים ועד משפחות של פעילי שלום שאמהותיהם, אבותיהם או אחיהם נרצחו או עדיין מוחזקים בשבי בעזה. הזוועות מחקה פילוגים בתוך ישראל. כולם התאחדו למען מטרה נעלה יותר - להביס את חמאס, לבנות ישראל טובה ובטוחה יותר, ועולם טוב יותר ובטוח יותר".

תגיות:חרבות ברזלג'רי סיינפלד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה