חדשות בארץ

המחבלים הכריחו אותה לבשל בשבת, החטופה סירבה: "שומרת שבת"

אגם ברגר נמצאת בשבי חמאס. לפי מידע שהגיע להוריה היא סירבה לבשל בשבת בשבי למרות איומי המחבלים. החטופה אגם גולדשטיין ששהתה עמה: "היא מתפללת מלא, מברכת על האוכל - ולא מדליקה אש בשבת"

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

אגם ברגר נמצאת בשבי חמאס כבר 140 יום. בפעם האחרונה שההורים שלה קיבלו אות חיים הייתה לפני כשלושה חודשים, כשהחטופה אגם גולדשטיין חזרה מהשבי ושוחחה איתם. בשיחה שפורסמה בחדשות 12 נשמעה גולדשטיין משתפת את הוריה של ברגר מה עבר עליה בשבי. "ישנו יחד 'כפיות' בלילה. היא מדהימה ובסדר", שיתפה גולדשטיין את ההורים.
"היא אמרה 'אמא שלי בטח לא תתראיין', אמרתי לה - 'אמא שלך עושה הכול. היא דואגת לך", סיפרה גולדשטיין לאמה של אגם. הוא הוסיפה כי "היא עשתה בשבי לכל הבנות צמות בשיער". האם ענתה: "אני מאמינה שהיא תצא משם, היא יודעת שעושים הכול?".
בהמשך, לאם הייתה שאלה חשובה לחברתה: "האם אגם הצליחה לשמור שבת בשבי?". "היא מתפללת מלא, מברכת על האוכל - ולא מדליקה אש בשבת", ענתה גולדשטיין.

המשפחה הבינה כי בתם הוחזקה במנהרות ובדירות מסתור. בעדות נוספת שהגיעה אליהם התברר כי באחת הפעמים היא נאלצה "לבשל ולנקות עבור המחבלים" - אף על פי שהם ידעו שהיא שומרת שבת ולא מוכנה לעשות זאת. על אף שידעה כי חייה נתונים בסכנה, היא סירבה בתוקף לחלל את השבת עבור המחבלים. לפי אותה עדות, המחבלים הורו לה לבשל ולהדליק אש, אך היא טענה שהיא מסרבת.
בהמשך השיחה שאל אביה של אגם שאל האם היא נמצאת במצב רוח טוב. "יש לה הרבה נפילות", סיכמה גולדשטיין. "גם היום כשאנחנו יצאנו והם נשארו זה היה קשה. אבל היא בסדר, באמת. היא רגועה ויש לה הרבה מחשבות עם עצמה. היא מרגיעה את כולם שם".

תגיות:חטופיםשביאגם ברגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה