חדשות בריאות

מחקר: נשים צריכות פחות התעמלות מגברים - כדי לחיות יותר

על פי המחקר, גברים שעסקו ב-300 דקות פעילות בשבוע היו בעלי 18% פחות סיכון למות, לעומת נשים שצריכות 140 דקות בלבד כדי להגיע לכך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש מלמד שלנשים יש יתרון מובהק על גברים בביצוע התעמלות או פעולה ספורטיבית. על פי המחקר, נשים שמתעמלות 150 דקות בשבוע יפחיתו בצורה משמעותית את הסיכון למוות מאשר גברים שעושים את אותו הדבר. על פי המחקר, התועלת של נשים בעשיית התעמלות היא גבוהה הרבה יותר.

"היופי במחקר הזה הוא ללמוד שנשים יכולות להפיק יותר מכל דקה של פעילות מתונה עד נמרצת מאשר גברים", הסבירה לערוץ CBS, קרדיולוגית בית החולים סידרס-סיני, ד"ר מרתה גולאטי.

במחקר נשאלו החוקרים שאלו כ-412 אלף מבוגרים על הרגלי הפעילות הגופנית שלהם בין השנים 1997 ל-2019. בתקופה הזאת כמעט 40,000 משתתפים נפטרו, כולל 11,670 מבעיות לב וכלי דם. החוקרים הגיעו למסקנה שעבור גברים שעסקו ב-300 דקות פעילות גופנית מתונה עד נמרצת ראו ירידה גדולה ביותר בסיכון למוות ב-18 אחוזים. נשים, לעומת זאת, היו צריכות ל-140 דקות בלבד של פעילות מתונה כדי להגיע לכך. "הסיכון שלהם המשיך לרדת כשהם עלו ל-300 דקות בשבוע", נכתב במחקר. 

נמצא כי גברים שהתעמלו לפחות 150 דקות היו בסבירות נמוכה ב-15% למות מאשר גברים שהתעמלו פחות. אז איפה הנתון שמאשש את היתרון של הנשים? מתברר כי נשים שהתעמלו באותה צורה בדיוק היו בסיכון נמוך למות ב-24% לעומת נשים שהתעמלו פחות. נשים שהתעמלו נמצאו בסיכון נמוך ב-36% לסבול מאירוע, בעוד שגברים היו בסיכון מופחת - 14% בלבד.

עוד נמצא, כי לנשים יש תועלת רבה יותר מאימון אחד לעומת גברים. הם נמצאו בסיכון נמוך יותר למות (30%), בהשוואה לשלושה מפגשים בשבוע לגברים, שהפחיתו (11%).

בראיון לאתר CNN אמרה סידרס-סיני: "לגברים בממוצע יש לב גדול יותר באופן פרופורציונלי, דרכי נשימה בריאותיות רחבות יותר, יכולת דיפוזיה גדולה יותר של הריאות וסיבי שריר גדולים יותר מאשר לנשים. עבור כמות נתונה של זמן ומאמץ שהושקעו בפעילות גופנית, לנשים יש יותר מה להרוויח".

תגיות:התעמלותנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה