חדשות בארץ

"חמאס רצה להשתלט על בית סוהר ולשחרר מאות אסירים": תוכנית הטבח המקורית שנכשלה

עיתון סעודי מפרסם את התוכנית המקורית של חמאס, שניסה להשתלט על כלא שקמה באשקלון ולהבריח את האסירים. לפי הדיווח, שגיאה בניווט הובילה את המחבלים לנתיב העשרה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העיתון הסעודי א-שרק אל-אוסט פרסם הבוקר (שלישי) את התוכנית המקורית של חמאס לטבח שביצע בשמחת תורה. על פי הדיווח, חמאס תכנן להשתלט על בית הסוהר שקמה שבאשקלון, ולשחרר מאות אסירים פלסטינים תוך כדי ניהול משא ומתן.

גורמים בחמאס סיפרו לעיתון הסעודי, כי אחת מחוליות המחבלים הראשונות של הנוח'בה שחדרה לישראל הייתה אמורה להגיע לאשקלון ולחדור לכלא שקמה. לדבריהם, התוכנית נכשלה בשל טעות טכנית שהובילה את החוליה ליישוב סמוך במקום לאשקלון.

עוד עולה מהדיווח, כי התוכנית התבססה על "תקיפת השער הראשי בידי החוליה החמושה", תוך שימוש במטעני חבלה, טילי נ"ט לפיצוץ השער ועמדות השמירה לאורך הגדר של בית הסוהר. לפי התכנון, המחבלים היו אמורים לעשות שימוש בירי רקטות מתוך רצועת עזה לעבר הכלא כשיינתן האות.

מקורבים להנהגת הזרוע הצבאית של חמאס טענו כי אחת החוליות כללה 23 מחבלים והיא זאת שהייתה אמורה להשתלט על בית הכלא. חוליית מחבלים נוספת, שהייתה אמורה לפלוש למוצב צבאי במועצה האזורית אשקלון, הייתה אמורה להצטרף ולסייע לה.

"החוליה יצאה לכיוון אשקלון וחצתה את הגבול. ביד מרדכי היא התעמתה עם כוח ישראלי והרגה כמה מאנשיו, אך מסיבה שעדיין לא ידועה, היא סטתה מדרכה וחזרה דרומה - לכיוון הקיבוץ נתיב העשרה", נכתב.

עוד דווח בעיתון הסעודי, כי מחקירה ראשונית התברר שהמחבל שהיה האחראי על הניווט שגה והוביל את החוליה לקיבוץ נתיב העשרה ומשם לשדרות. לדברי אותם מקורות, "התוכנית נבנתה בקפידה ובפירוט והייתה אמורה להוות מכה חזקה לישראל".

תגיות:חמאסכלאמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה