חם ברשת

בגלל אנטישמיות: שתי הופעות של הזמר היהודי מתיסיהו התבטלו

שתי הופעות של זמר הרגאיי היהודי-אמריקאי מתיסיהו התבטלו עקב אנטישמיות של עובדי צוות ההפקה, שסירבו לעבוד באירוע בשל תמיכתו של הזמר בישראל. "הם התבלבלו בין אמפתיה לעם הפלשתיני לבין שנאה לאנשים כמוני", כתב ברשת

מתיסיהו. צילום: שאטרסטוקמתיסיהו. צילום: שאטרסטוק
אא

שתי הופעות של הזמר היהודי-אמריקאי מתיסיהו בניו מקסיקו ובאריזונה בוטלו בשל אנטישמיות. כך כתב הזמר אתמול (שישי) בחשבון הטוויטר שלו והתנצל בפני הקהל שהיה אמור להגיע. הסיבה לביטול ההופעות היא "צוותים אנטישמיים" שסירבו לעבוד באירוע.

מתיסיהו כתב כי "ללא אישור שלנו או רשות שלנו, המארגנים הודיעו על ביטול ההופעה בשל 'חשש ביטחוני', אבל הם ביטלו את ההופעה בכלל שהצוות הטכני הוא אנטישמי וסירב לעבוד איתנו. הם התבלבלו בין אמפתיה לעם הפלשתיני לבין שנאה לאנשים כמוני".

"זה יום עצוב שבו הדיאלוג עם אנשים שאתה לא מסכים איתם נזנח לטובת שנאה והשתקה של ביטוי אמנותי. הלהקה ואני נמשיך לבצע שירים שחוגגים שלום ואחדות. נתחבר למעריצים דרך מוזיקה. לצערי, נראה שיותר אנשים בוחרים להתמסר לפעולות שמפלגות".

מאז הטבח בדרום, מתיסיהו הופיע בעצרת למען החזרת החטופים שהתקיימה בוושינגטון, במרכזים יהודיים ובקמפוסים בארצות הברית, ובחודש שעבר אף הגיע לישראל. הוא סייר בעוטף, הגיע לעצרת החטופים וקיים הופעה שהכנסותיה נתרמו למטה החטופים.

בהמשך הפוסט התייחס מתיסיהו לאנטישמיות שמתפשטת ברחבי העולם ומורגשת היטב בקרב יהודים שחיים בחו"ל: "תלישת פוסטרים של ילדים חטופים לא תביא שלום. קריאות לרצח יהודים לא יביאו שלום. גם למנוע ממעריצים לשיר יחד על רק דתי ואתני לא תביא שלום. זה יביא את ההפך. זה יגרום לאנשים להפגין זעם פומבי. הצביעות האמריקנית של אנשים שחיים על אדמה שנלקחה ברצח של אינדיאנים. אני מסרב להיכנע להתנהגות הרסנית. היא רק מעוררת כעס".

ביטול ההופעות נעשה בעקבות לחץ של ארגוני שמאל אנטי-ישראליים בארצות הברית על עובדי ההפקה, שדרשו מהם לא להגיע לעבודה בשל תמיכתו של הזמר בישראל. מתיסיהו אמר כי הציע להשלים בעצמו את המחסור בצוות העובדים אך לא קיבל אישור לכך.  

תגיות:מתיסיהואנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה