חדשות בארץ

פיגוע בצומת מסמיה: 2 ישראלים נרצחו, 2 נוספים נפצעו קשה

מחבל הגיע לצומת וירה לעבר קבוצת אזרחים שהמתינה בתחנת אוטובוס. חייל חתר למגע וחיסל את המחבל. הנפגעים פונו לבתי החולים והמשטרה עורכת סריקות, מחשש להימצאות מחבל נוסף שנמלט

זירת הפיגוע (צילום: דוברות איחוד הצלה)זירת הפיגוע (צילום: דוברות איחוד הצלה)
אא

שני ישראלים נרצחו בצהריים (שישי) ושניים נוספים נפצעו באורח קשה, בפיגוע ירי שבוצע על ידי מחבל בצומת מסמיה, בסמוך לקריית מלאכי. מהמקום פונו שני פצועים נוספים במצב שהוגדר קל עד בינוני.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי המחבל הגיע למקום כשהוא חובש כיפה לבנה וירה לעבר קבוצת אזרחים שעמדה בתחנת אוטובוס. חייל שהיה בסמוך חתר למגע וחיסל את המחבל. ברכב שאותר בסמוך ושימש את המחבל, נמצאה תעודת זהות כחולה שאירה כי המחבל בן 37, תושב שועפאט.

ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים אסותא באשדוד וקפלן ברחובות, 6 פצועים, בהם: צעיר כבן 20 במצב אנוש תוך פעולות החייאה, צעיר כבן 20 במצב קשה, נער כבן 16 במצב קשה, גבר בן 65 במצב קשה ואישה בת 65 במצב בינוני.

סגן מנהל מרחב לכיש במד"א נחום דוד סיפר: "הגענו במהירות למקום עם כוחות גדולים, המראה היה קשה מאוד, ראינו פצועי ירי שוכבים כשחלקם מחוסרי הכרה, ביצענו מיד מיון ראשוני לפצועים, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי, הענקנו לו טיפול מציל חיים, ניסינו להילחם על חייו ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה. צעיר נוסף כבן 20 היה מחוסר הכרה ונער כבן 16 וגבר כבן 65 היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות וקשות. אישה כבת 65 מצבה הוגדר בינוני. גבר כבן 52, שהצליח להימלט מהזירה, הזעיק אותנו סמוך ליישוב יד בנימין הסמוך, הגענו אליו במהירות הוא היה בהכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו ופינינו גם אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

מהמרכז הרפואי קפלן נמסר כי הובהלו אליו ארבעה פצועי ירי, שניים במצב אנוש, אחד קשה ואחד בינוני. הם הועברו לטיפול בחדר הטראומה. במהלך ניסיונות הרופאים לייצב את מצבם של שניים מהם, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותם. הפצוע קשה הועבר בהמשך לבית החולים בלינסון כשהוא סובל מפגיעת ראש קשה. נשפקת סכנה לחייו.

המרכז הרפואי אסותא באשדוד עדכן כי התקבלו שני פצועי ירי מהאירוע בצומת מסמיה. אחד במצב בינוני והשני במצב קשה. מצבם מוגדר יציב.

משטרת מרחב לכיש, שכוחותיה הגיעו למקום, החלה בסריקות עקב חשש שמחבל נוסף נמלט מהזירה. האזור נסגר לתנועת כלי רכב. דוברות עיריית קריית מלאכי עדכנה כי "בעקבות הפיגוע בצומת מסמיה, כיתת הכוננות הוקפצה לפריסה בכל הכניסות בצד המזרחי של העיר". בתום סריקות נשלל החשד ונקבע כי המחבל פעל לבדו.

עדת ראייה לפיגוע, שעובדת במסעדה סמוכה, סיפרה: "אנשים צעקו 'יש פיגוע'. אנשים רצו לתוך המסעדה מבוהלים, ואז הגיע שוטר שנכנס ושאל אם ראינו חשוד עם כיפה לבנה. אנשים היו ממש בלחץ, התקשרו לבני משפחה. הם ראו אנשים נופלים וגוררים אותם".

תגיות:פיגועמסמיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה