חדשות בריאות

מעשנים? אם לא תפסיקו בגיל הזה, אתם עלולים לחיות פחות

מחקר עקב אחרי למעלה ממיליון איש והוליד מסקנה ברורה: מעשנים שיגמלו עד גיל 40 יוכלו לחיות יותר שנים. הבעיה: איך מפסיקים?

אא

אם אתם מעשנים ועדיין צעירים, סביר להניח כי אתם גורמים לנזק בריאותי לגוף שלכם. אבל אם עברתם את גיל 40 ואתם עדיין מתעקשים לעשן, ייתכן מאוד שתחיו פחות.

חוקרים מצאו כי הפסקת עישון לפני גיל 40 מביאה לתוחלת חיים דומה לזו של אנשים שלא מעשנים. המחקר גילה כי אנשים שהפסיקו לעשן, בלי קשר לגילם, יכולים להשיג תוחלת חיים דומה לאלו שלא מעשנים תוך כ-10 שנים מהגמילה. לפי המחקר, תוך שלוש שנים ניתן להבחין ביתרון של הפסקת העישון.

הממצאים פורסמו בכתב עת והם התבססו על מחקר גדול שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת טורונטו. במחקר השתתפו כ-1.5 מיליון מבוגרים מארה"ב, בריטניה, קנדה ונורבגיה. המחקר כלל מעקב צמוד של 15 שנה.

לפי המסקנות, כיום יש 60 מיליון מעשנים בארבע מדינות שבהן נערך המחקר, אבל יותר ממיליארד מעשנים בעולם. שיעור העישון העולמי ירד בכ-25 אחוז מאז שנת 1990.

"למעשנים שנמצאים בגילאים 40 ל-79 היה סיכון גבוה כמעט פי שלושה למות בהשוואה לאלה שמעולם לא עישנו, בממוצע הם איבדו 12 עד 13 שנות חיים", נכתב בהודעה שנמסרה לתקשורת בעניין. "מעשנים לשעבר הורידו את הסיכון למוות ב-30 אחוז בהשוואה ללא מעשנים. הפסקת עישון בכל גיל הייתה קשורה להישרדות ארוכה יותר, ואפילו אלו שהפסיקו לטווח של פחות משלוש שנים הרוויחו עד שש שנים בתוחלת חיים".

החוקרים ציינו שהפסקת עישון בכל גיל, במיוחד בגיל צעיר, מפחיתה סיכון עודף לתמותה וסיכון למוות ממחלות כלי דם, דרכי נשימה ומצבים המובילים לגידולים מסוכנים.

"הפסקת עישון יעילה באופן שאינו משתמע לשתי פנים. אנשים יכולים לקצור את הפירות הללו במהירות רבה", טען מחבר המחקר, פרבט ג'הא. "אנשים רבים חושבים שמאוחר מדי להפסיק לעשן, במיוחד בגיל העמידה. אבל התוצאות הללו נוגדות את קו המחשבה הזה. אף פעם לא מאוחר מדי".

תגיות:עישוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה