חדשות בארץ

שמן ב-120 שקלים, ביצים ב-80: חמאס גרם לעליית מחירים בעזה - והתושבים זועמים

חמאס בזז חלק מהמזון של תושבי הרצועה, מה שגרם להתפתחות שוק שחור. כעת המחירים מרקיעים שחקים, וסוכר נמכר ב-40 שקלים

(צילום: Atia Mohammed / Flash90)(צילום: Atia Mohammed / Flash90)
אא

בשבועות האחרונים אפשר לשמוע את זעקת תושבי עזה נגד חמאס. הם טוענים כי יחיא סינוואר ואנשיו חיים במנהרות בתנאים טובים יותר מאשר הם. ואם זה לא מספיק, מתברר כי בזיזת המזון מהמשאיות הובילה לשוק שחור ומחירי מוצרי הבסיס ברצועה עלו בשיעור גבוה.

בסרטון שרץ ברשתות נראה מוכר מציג את המוצרים שהתייקרו. בין המוצרים אפשר לזהות את הביצים, הסוכר והשמן. "חמאס לא מרחם על האזרחים, נתחשבן אחרי המלחמה", אמר.

הנה מחירי המוצרים כפי שתועדו ברשתות החברתיות: סוכר ב-40 שקלים, שמן 3 ליטר ב-120 שקלים, שמן קטן ב-22 שקלים במקום 5 קודם לכן, עדשים במחיר של 17 שקלים במקום 5, תבנית של 30 ביצים עולה 80 שקלים במקום 10.

גם מחיר הדלק מרקיע שחקים ברצועה. 1.5 ליטר סולר שעלה 6 שקלים קודם עולה היום 30. בנוסף, מחיר החיתולים עומד על 120 שקל לחבילה, במקום 20 שקלים קודם לכן.

המשבר הנוכחי החריף בדצמבר האחרון, כאשר נפתח השלב השני של המלחמה. במסגרת המשבר ההומניטרי, מאות אלפים שנמלטו מהצפון מצאו מחסה בחלק הדרומי והצפוף. אחד התושבים, שעלה לשידור ברדיו, תקף את יחיא סינוואר ואנשיו ואמר: "יש לי מסר להנהגת חמאס", אמר המרואיין, העיתונאי מוחמד מנסור. "אללה יקלל אתכם. וסינוואר, אתה בן של כלב. אללה ינקום בך על החורבן שהבאת עלינו". בהמשך הוא קרא לחמאס לשחרר את יתר החטופים הישראלים: "גורשנו מעזה לחאן יונס, ומחאן יונס לרפיח. הפרידו אותנו מהילדים, הנשים והמשפחות שלנו. שחררו כבר את החטופים האלו! סינוואר, דף והמתועבים שנמצאים איתם מסתתרים מתחת לאדמה. יחיא סינוואר, אפילו מים אין לנו".

תגיות:חמאסיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה