חדשות בארץ

דו"ח מיוחד: החמאס הפיץ אפליקציות מתחזות לצבע אדום ותכנן מתקפת סייבר

גוגל דיווחה כי בוצעה התחזות למגייסים בלינקדאין כדי להוציא פרטים על חברות ביטחוניות והופצו אפליקציות ריגול דרך הודעות בוואטסאפ. המטרה: ריגול ופגיעה בישראלים, וגם בגורמים המזוהים עם תנועת הפת"ח והמשטרה הפלסטינית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חברת גוגל פרסמה היום (רביעי) דו"ח מיוחד שפירט את שיטות הפעולה של חמאס בביצוע מתקפות סייבר נגד ישראל. הדו"ח מצביע על שורת ניסיונות פריצה מצד גורמים המקושרים לארגון הטרור ולאיראן, אשר ניסו לפגוע בארגונים אזרחיים ופרטיים. בנוסף, בוצעו פעולות שמטרתן לשתול מידע שנועד "לערער את המורל בישראל ולהסיט את דעת הקהל העולמית נגד ישראל", ונוהלו קמפיינים של איסוף מידע מודיעיני דרך הרשת, בעזרת מתקפות פישינג.

על פי הדו"ח, פעולות החמאס החלו במהלך חודש ספטמבר, כחודש לפני מתקפת שמחת תורה, במהלך של ניסיון לאסוף מידע על ארגונים ואזרחים ישראלים דרך הרשת החברתית לינקדאין. גורמי חמאס התחזו למגייסים של חברות הייטק, יצרו קשר עם עובדים ישראלים דרך לינקדאין במסווה של ניסיון לגייסם לחברה. בפועל, הגורמים העוינים אספו מידע על המעסיקים הנוכחיים של אותם עובדים והתמקדו בתעשיות הצבאיות ובארגונים שיש להם קשר עם גורמי ביטחון.

חלק משמעותי בפעילות של גורמי הסייבר בשליחות חמאס התנהלה באמצעות תוכנות רוגלה שהותקנו על מכשירי הסמארטפון של המשתמשים. הדו"ח של גוגל מצביע על ניסיונות לפני ואחרי מתקפת שמחת תורה לחדור למכשירים באמצעות אפליקציות שמקנות למתקינים גישה למידע על גבי המכשיר.

בין היתר מתאר הדו"ח כיצד הופצו בהודעות וואטסאפ קובצי התקנה לתוכנת ריגול. כך, באוגוסט 2023 זוהה ניסיון מסוג זה של גורמים המקושרים לחמאס להפיץ תוכנת ריגול שהתחזתה לטלגרם. התוכנה העניקה למתקינים הרשאות לקרוא ואף לשלוח הודעות סמס דרך המכשיר לאנשי הקשר השמורים עליו, וכך להרחיב את המתקפה. באוקטובר האחרון זוהו תוכנות ריגול דומות על מכשירים של משתמשים ישראלים.

כמו כן, נעשה ניסיון להפיץ אפליקציות שהתחזו לכאלו המתריעות בפני מתקפת טילים, אך בפועל אספו נתונים אחרי המשתמשים שהתקינו אותן, קראו את ההודעות שלהן - ועקבו אחרי המיקום שלהם.

בגוגל הוסיפו כי "פעילות הסייבר של חמאס הופעלה לא רק נגד גורמים ישראלים אלא גם נגד כאלו המזוהים עם ארגון הפת"ח, שאנשיו מנהלים את הרשות הפלסטינית. תקיפות חמאס במובן זה כללו איסוף נתונים מגורמים רשמיים של הפתח' ובהם המשטרה הפלסטינית בגדה".

תגיות:ריגולגוגלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה