חדשות בארץ

רקטות פגעו בקריית שמונה, שניים נפצעו באורח בינוני עד קשה

החיזבאללה שיגר מספר רקטות לעבר העיר, הן גרמו לנזק ונפגעים וצה"ל הגיב בתקיפות בדרום לבנון. צרפת הציעה ללבנון מתווה שיוביל לנסיגת חיזבאללה מהגבול הצפוני, אך זה לא נענה

זירת הנפילה בקריית שמונה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)זירת הנפילה בקריית שמונה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

שני ישראלים נפצעו בצהריים (שלישי), האחד באורח קשה והשני באורח בינוני, מפגיעת רקטה במתחם בקריית שמונה. מהמשטרה נמסר כי בנוסף יש פגיעה ברכוש ובתשתיות. הרקטה נפלה בסמוך לתחנת המשטרה בעיר. הפצועים סובלים מחבלות בגפיים וזוהו כנער כבן 15, שנפצע קשה ואימו בת 47 שנפצעה באורח בינוני.

חובש מד"א אלכס מוצקין: "במרכז הכביש סמוך לכיכר שכבו אישה בת 47 ונער בן 15 כשהם בהכרה מלאה. הם סבלו מפציעות קשות בגפיים, בבטן ובפנים. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ופינינו לחבירה עם מסוק מד"א שפינה אותם לבית החולים רמב"ם".

ית החולים עכדן הערב כי מצתבם של השניים מוגדר קשה. האם עברה ניתוח עקב פציעת רסיסים בבטנה ובגפיה. בנה הועבר למחלקה לטיפול נמרץ. עם זאת מבית החולים נמסר כי לא נשקפת סכנה לחייהם. 

צרפת הגישה ללבנון הצעה לנסיגת החיזבאללה מהגבול הישראלי

התקשורת הצרפתית דיווחה כי ממשלת צרפת מסרה ללבנון הצעה כתובה, שמטרתה סיום הלחימה עם ישראל והסדרת הגבול בין המדינות. ההצעה הועברה לראש הממשלה הלבנוני, נג'יב מיקאתי, על ידי שר החוץ של צרפת, סטפן סז'ורנה.

לפי ההצעה הצרפתית, שמתארת תוכנית בת שלושה שלבים, תהליך הפגת המתיחות יתקיים על פני 10 ימים, ויסתיים במשא ומתן על הגבול היבשתי. החיזבאללה ייסוג למרחק של לפחות עשרה קילומטרים מגבול ישראל וצבא לבנון יציב כוחות בכל דרום לבנון. הלבנונים לא השיבו להצעה וגורמים בישראל ציינו כי היא נבחנת אך בכל מקרה ישראל תדרוש נסיגה של חיזבאללה מעבר לקו נהר הליטאני, כפי שנקבע בהחלטת האו"ם בשנת 2006.

תגיות:קריית שמונהמלחמת חרבות ברזלשיגור טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה