חדשות בארץ

ההצעה האמריקנית לחמאס: הפסקת הלחימה לשישה שבועות ושחרור חטופים

משלחת ישראלית תמריא למצרים ותדרוש מהמתווכות ללחוץ על חמאס להסכים למתווה שיאפשר שחרור חטופים. הבית הלבן: "לא תומכים בהפסקת אש קבועה"

ראש המוסד, דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)ראש המוסד, דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע צפויה היום (שלישי) להמריא למצרים, בניסיון להניע מתווה שיאפשר שחרור חטופים מעזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אמש לאשר למשלחת הישראלית לצאת לקהיר. הצוות הישראלי ייפגש עם ראש ה-CIA, ווילאם ברנס, עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ועם ראש הממשלה הקטארי, מוחמד אאל ת'אני.

הבית הלבן פרסם הלילה הודעה, לפיה יש התקדמות במגעים לעסקת חטופים בין ישראל לחמאס. בנוסף, ההודעה הדגישה כי ארצות הברית לא תומכת בהפסקת אש קבועה ולישראל הזכות להגן על עצמה. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי "עובדים על עסקת חטופים שתוביל להפסקת הלחימה למשך שישה שבועות לפחות".

כזכור, החמאס דחה בשבוע שעבר את ההצעה שגובשה לפני כשבועיים וחצי על ידי המתווכות בפריז, לפיה הוא ישחרר 35 חטופים בתמורה ל-35 ימי הפוגה. ראשי החמאס השיבו כי משא ומתן יתנהל רק לאחר שישראל תודיע על סיום המלחמה ותיסוג מהרצועה. ארגון הטרור הציב שורה של דרישות נוספות, כולל שחרורם של אלפי מחבלים מהכלא הישראלי. בישראל כינו את הדרישות "בלתי הגיוניות ולא מקובלות".

התקשורת המצרית דיווחה כי מצרים מעוניינת בקידום העסקה, והיא העבירה מסרים לארגון הטרור לפיו עליו להגיע להסכם תוך שבועיים, או שישראל תחל בפעילות הקרקעית ברפיח.

תגיות:המוסדמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה