חדשות בארץ

חמאס בהלם מהפעולה הישראלית להחזרת החטופים ומתרץ: "ביידן אשם"

ארגון הטרור בחר להתעלם לחלוטין מהעובדה שישראל הצליחה במבצע, והאשים את נשיא ארה"ב בהתקפה של מה שהוא מכנה "צבא נאצי" – הכינוי שדבק לאחרונה בחמאס. הערכה: כ-100 מחבלים חוסלו

(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

בחמאס נמצאים בהלם מוחלט אחרי המבצע המוצלח של ישראל ברפיח, בו שוחררו החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר. מההודעה של ארגון הטרור ניתן לראות כי מדובר במפלה גדולה עבורו. הוא לא הזכיר כלל את חילוץ החטופים, אלא דן רק באבידות בצד הפלסטיני.

בהודעת חמאס נכתב: "התקפה של צבא הכיבוש הנאצי (הכינוי שדבק לאחרונה בחמאס, י"א) על העיר רפיח הלילה, ומעשי הטבח הנוראים שלו נגד אזרחים חסרי הגנה וילדים עקורים, נשים וקשישים, שגבו עד כה את חייהם של יותר ממאה שהידים, נחשבת המשך מלחמת רצח העם וניסיונות עקירה בכפייה... היא מתנהלת נגד העם הפלסטיני שלנו".

בהמשך האשים חמאס את ביידן במצב בעזה: "הממשל האמריקני והנשיא ביידן נושאים באחריות מלאה עם ממשלת הכיבוש לטבח הזה, בגלל האור הירוק שנתנו לנתניהו אתמול, והתמיכה הגלויה שהם מספקים לו - כסף, נשק, וכיסוי פוליטי להמשך מלחמת רצח העם והטבח". הליגה של מדינות ערב, הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי ומועצת הביטחון של האו"ם קראו לפעולה דחופה ורצינית כדי לעצור את התוקפנות הציונית ואת הפשעים המתמשכים של רצח עם נגד אזרחים חסרי הגנה ברצועת עזה".

כתב ערוץ אל-מיאדין ברפיח דיווח מוקדם יותר כי "צבא הכיבוש השתמש בכוח אש כבד במהלך פלישת כוח מיוחד ישראלי, וההתנגדות הגיבה במשך שעות. פעולות החילוץ עוכבו בחמש שעות עקב ההפצצה האלימה של מטוסי הכיבוש על העיר. במהלך השביתות ברפיח, הכיבוש הרס כליל יותר מ-14 בתים על גבי תושביהם. הפשיטות החלו לאחר השעה אחת לפנות בוקר והשתמשו בסוגים שונים של מסוקים ומזל"טים".

על פי פרטים נוספים שפורסמו הבוקר, החטופים הוחזקו בקומה שנייה בתוך מבנה בלב רפיח. הכוחות נכנסו בחשאי, כשמסביב הדירות היו מלאות במחבלים חמושים. הכוח האווירי בלם ניסיון לפגוע בחיילים כשהפציץ את המחבלים. ההערכות הן שכ-100 מחבלים חוסלו בעת החילוץ.

תגיות:חמאסשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה