חם ברשת

7 מיליון דולר עבור פרסומת: היהודי שקידש שם שמיים 'ביג' טיים

יהודי אמריקאי קידש שם שמיים כשרכש פרסומת יקרה ונצפית ביותר נגד אנטישמיות, שתשודר במשחק שבו צופים למעלה ממאה מיליון בני אדם

אא

רוברט קראפט, איש עסקים מיליונר יהודי-אמריקני, קידש השבוע שם שמיים כאשר רכש את הפרסומת היקרה ביותר והנצפית ביותר בארה"ב - שמשודרת במהלך משחק ספורט פופולרי במיוחד במדינה. 

הההערכה היא כי קראפט, שנחשב אחד מעשירי הקהילה היהודית בעולם, רכש את הפרסומת בסכום של לא פחות מ-7 מיליון דולרים, כך על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית. כשנשאל קראפט מדוע שילם סכום כה גדול עבור הפרסומת, השיב כי מטרתו היא למנוע אנטישמיות - דבר שהפך לקשה מנשוא מאז תחילת המלחמה, שכן דווקא מאז רבו ההפגנות הפרו-פלסטיניות ונרשמה עלייה חדה באירועים אנטישמיים. בפרסומת ישנה ביקורת נוקבת נגד אנטישמיות - דבר שקראפט היה מוכן לשים עליו את נפשו במסירת נפש. "אנחנו האומה הכי גדולה בעולם, אבל היא מתחילה להיראות לי כמו גרמניה בשנות ה-30", אמר קראפט בראיון עמו, תוך שהוא מזכיר את האירועים האנטישמיים בקמפוסים ברחבי ארה"ב. "אני רוצה למנוע מאיתנו להגיע לשנות ה-40, ולהילחם באנטישמיות ושנאה".

הפרסומת מגיעה ברגע מתוח ביחסי השחורים-יהודים בארצות הברית. פעילים שחורים רבים התחברו לעניין הפלסטיני במלחמה הנוכחית של ישראל נגד החמאס ברצועת עזה. 

על מנת להקל על המתיחות הזו, קראפט יזם שיחה עם קלרנס בי ג'ונס - עורך הדין והיועץ לשעבר של מרטין לותר קינג ג'וניור, שניסח את נאום 'יש לי חלום' המפורסם, למצעד בוושינגטון ב-1963. הוא וקראפט ניהלו שיחה על הברית ההיסטורית בין שחורים ליהודים בפוליטיקה של ארה"ב, ובסיומה אמר ג'ונס לקראפט: "אתה יודע איך לגרום לגבר בן 93 לבכות", לאחר שקראפט הודיע לו שהשיחה שלהם תופיע בפרסומת של הסופרבול. 

תגיות:יהודיקידוש השםפרסומתאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה