חדשות בארץ

במבצע דרמטי: שני חטופים חולצו בחיים מרפיח

החטופים פרננדו סימון מרמן, בן 60, ולואיס הר, בן 70, חולצו בחיים מרפיח, במבצע משותף לצה"ל, ימ"מ ושב"כ. דובר צה"ל: "עבדנו על המבצע תקופה ממושכת"

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

חזרו הביתה: הותר לפרסום כי במבצע משותף של צה"ל, שב"כ וימ"מ ברפיח, חולצו הלילה (בין ראשון לשני) שני חטופים ישראלים, פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70).

השניים נחטפו מניר יצחק במהלך מתקפת חמאס בשמחת תורה, יחד עם קלרה מרמן, בת זוגו של הר ואחותו של פרננדדו; עם אחות נוספת, גבריאלה ליימברג, ובתה מיאה בת ה-17. קלרה, גבריאלה ומיאה שוחררו במסגרת עסקת החטופים, אך מרמן והר נותרו בשבי.

מבצע החילוץ בוצע תחת מעטפת אווירית של שייטת 13 וחטיבה 7. החטופים חולצו אחרי פשיטה של צה"ל על הבניין בו הוחזקו. מלבד לוחם אחד שנפצע קל, לא היו נפגעים לכוחותינו.

סמוך לשעה 01:00, הכוחות חדרו למבנה באמצעות הפעלת מטען והתגברו על השומרים החמושים. הלוחמים חילצו את מרמן והר באמצעות סיוע אש מהאוויר ומהקרקע. מאוחר יותר, הכוחות התפנו באמצעות יחידת הניוד 5515 למנחת מסוקים סמוך. מסוק קלט את החטופים והטיס אותם לבית החולים.

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר: "מדובר במבצע מורכב מאוד שביצעו שב"כ וימ"מ ביחד עם צה"ל, חיל האוויר ומעטפות יבשתיות של פיקוד הדרום. אנחנו עובדים עליו תקופת זמן ממושכת - היו מספר היערכויות שלנו ולא היו תנאים לבצע אותו. הייתה מורכבות מאוד גדולה בהגעה אל היעד ברפיח. הכוחות הגיעו בצורה חשאית ליעד, וביצעו פעולה מורכבת מאוד במתחם של בניין בקומה השנייה שבו הוחזקו החטופים. מדובר בעבודה חשאית עם חיפויים, מעטפת אווירית גבוהה ומודיעין אינטימי ביותר לאורך כל הביצוע".

"התבצעה פריצה לתוך המבנה, כשבבתים ליד ובתוך הבית עצמו יש שומרים חמושים. הכוחות הסתערו לתוך המבנה בפריצה חמה והפעלת מטען על הדלת שהייתה נעולה, ונכנסו לתוכו תוך הפעלת אש של כוחות שהיו בשטח ומהאוויר. התבצעה שליפה של שני הגברים החוצה מהמבנה תחת אש, התנהל קרב יריות לאורך החילוץ הזה והופעלה אש רבה מהאוויר שאיפשרה לכוח לצאת מהמבנה. יש פצוע קל אחד, לא מאש, והכוח ניתק מגע עם מעטפת חזקה מאוד של שייטת 13 וחטיבה 7. הם הגיעו עם החטופים למסוק שהמתין להם, ומשם המריאו לשיבא לשם ביצוע בדיקות רפואיות, וכעת הם פוגשים את משפחותיהם".

הגרי סיפר כי "החפ"ק היה מותח מאוד. ישבו בו ראש השב"כ, הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ ומפקד חיל האוויר. כולם היו דרוכים ועבדו במרץ הלילה הזה. הגיעו לשם גם שר הביטחון וראש הממשלה. התנהלות צמודה מאוד של כל אנשי הארגונים ומפקדי היחידות המבצעיות, שעשו עבודה איכותית מאוד. מפקד פיקוד הדרום ניהל את המבצע הזה מהפיקוד בבאר שבע, ביחד עם מפקד אוגדה 98 שניהל את המבצע מהקדמית שלו. זהו מבצע חשוב מאוד - יש לנו עוד 134 חטופים, שאנחנו יודעים שאנחנו צריכים לעשות כל מה שאנחנו יכולים על מנת להחזיר אותם הביתה".

שר הביטחון, יואב גלנט, מסר: "במבצע חילוץ מרשים, כוחות הביטחון הצליחו להשיב הלילה לישראל את פרננדו מרמן ולואיס הר שנחטפו מקיבוץ ניר יצחק. ‏יחד עם ראש הממשלה והפיקוד הבכיר, עקבתי אחר המבצע מהחפ"ק - מלוא הערכה לכוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ על פעולה חשובה וביצוע איכותי. ‏נמשיך לממש את מחויבותנו להשיב את החטופים, בכל דרך".

תגיות:חטופיםשב"כצה"לדניאל הגריחרבות ברזלרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה