חדשות בארץ

האמירה המחרידה של שליחת האו"ם לעזה: "המתקפה בעוטף - בגלל דיכוי הפלסטינים"

השליחה המיוחדת מטעם מועצת האו"ם, פרנצ'סקה אלבנזה, הגיבה לאמירתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון שכינה את אירועי שמחת תורה כ"טבח אנטישמי", וטענה כי המתקפה לא נעשתה בשל היות התושבים בעוטף "יהודים". שר החוץ ישראל כץ קרא לפטרה

משאיות סיוע בעזה, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)משאיות סיוע בעזה, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

השליחה המיוחדת לשטחים הפלסטיניים מטעם מועצת האו"ם לזכויות האדם, פרנצ'סקה אלבנזה, הגיבה היום (ראשון) לאמירתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שכינה את אירועי שמחת תורה כ"טבח אנטישמי". אלבנזה כתבה בפוסט ב-X: "לא, מר מקרון, הקורבנות לא נרצחו בגלל יהדותם, אלא בתגובה לדיכוי הישראלי, שצרפת והקהילה הבינלאומית לא עשו דבר כדי למנוע".

מאוחר יותר אלבנזה טענה בפוסט נוסף כי "התאכזבה" מכך שהפוסט שלה פורש כ"תמיכה בפשעי חמאס, שאותם גיניתי כמה פעמים, אך להסביר אותם כאנטישמיות מסתירה את כוונתם האמיתית".

השליחה המיוחדת לא הסתפקה באימרה המזעזעת והוסיפה, בריאיון ל"גרדיאן" הבריטי, כי ישראל מפרה את צווי הביניים שהטיל בית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג. לדבריה, בית הדין הורה לישראל לחדול מכל פעילות המהווה רצח עם, אך "מקרי המוות בעזה לא נובעים רק מהפצצות או ירי צלפים. הם מתרחשים גם עקב מחסור בתרופות ובטיפולים רפואיים, ואי-זמינות של מזון ומים נקיים". אלבנזה התעלמה מהעובדה שמאות משאיות נכנסות לרצועה מידי יום, ושישים אחוז מהן מגיעות לידיים של מחבלי החמאס.

שר החוץ ישראל כץ קרא בתגובה למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, לפטר באופן מיידי את אלבנזה. כץ כתב בפוסט ברשת החברתית כי "זה כל מה שאתם צריכים לדעת על האו"ם: השליחה המיוחדת שלהם 'מסבירה' לנשיא צרפת שהטבח לא קשור ליהדות. אני מצפה ממזכ"ל האו"ם לפטרה במיידי. נגמר העידן שיהודים שותקים".

תגיות:עזההאו"םמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה