חדשות יהדות

מחוזקים: כשליש מהישראלים דיווחו כי אמונתם התחזקה מאז פרוץ המלחמה

מסקר מקיף שנערך עבור הג'רוזלם פוסט עלה כי כשליש מהישראלים מרגישים שאמונתם התחזקה מאז פרוץ המלחמה, וככל שהגיל צעיר יותר – כך גם האמונה התחזקה יותר

אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק
אא

בסקר חדש שנערך עבור הג'רוזלם פוסט, שליש מהישראלים הודו כי אמונתם באלוקים התחזקה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל ואירועי הטבח בדרום.

בסקר, שנערך על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר ובשיתוף עם "פאנל פור אול" באינטרנט, נשאלו המשתתפים האם אמונתם נחלשה או התחזקה בארבעת החודשים האחרונים. 33% אמרו כי אמונתם התחזקה, 8% אמרו כי אמונתם נחלשה ו-59% אמרו כי לא חל שום שינוי באמונתם.

בסקר, שנערך בתחילת החודש, השתתפו 512 ישראלים שמייצגים את האוכלוסיה הבוגרת במדינת ישראל. מתוצאות המחקר עולה כי 44% מה"מסורתיים" הודו כי אמונתם התחזקה, לעומת 16% מה"חילוניים". כמו כן, ככל שגיל הנשאלים היה נמוך יותר – כך אמונתם התחזקה יותר.

הביטויים המעשיים של ההתחזקות הדתית היו ברוב המקרים (63%) תפילות. 59% אמרו כי הם מדברים עם השם ו-45% אמרו כי הם אומרים תהילים.

75% מהנשאלים אמרו כי הם מרגישים מחוברים יותר למדינת ישראל (69%) ולחברה הישראלית (68%) מאז פרוץ המלחמה. כמחצית מהישראלים מרגישים קשורים יותר לעם היהודי בתפוצות (53%) ולמסורת היהודית (69%).

תגיות:יהדותחדשות בארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה