חדשות בארץ

נתניהו לשרי הממשלה: "אנחנו בדרך לניצחון - זה בהישג יד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה קיבלו סקירה ביטחונית מהרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי. בסיומה אמר ראש הממשלה: "זה קרב קשה, זה לא ייקח שנים, בניגוד למה שאומרים, אבל קרב שבו אנחנו מנצחים". הערב ישוחח עם הנשיא ג'ו ביידן

נתניהו וגלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)נתניהו וגלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה קיבלו היום (ראשון) סקירה ביטחונית על המלחמה, מפי הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ומפקדים נוספים בצה"ל.

הרמטכ"ל סקר אודות הלחימה ברצועת עזה, והתייחס להישגים הצבאיים שהושגו עד כה ולתכניות להמשך הלחימה. בנוסף, סקרו מפקד אוגדה 162, תת אלוף איציק כהן ומפקד בסיס פלמחים של חיל האוויר, תת-אלוף עומרי דור, אודות התמרון המשולב אוויר-יבשה שמפעיל צה"ל ברצועה.

נתניהו אמר בתום הסקירה הביטחונית: "ההישגים של צה"ל מאוד מאוד מרשימים. אנחנו בדרך לניצחון. זה ייקח עוד זמן, אבל זה לא ייקח שנים, בניגוד למה שאומרים. זה בהישג יד. זה קרב קשה, אבל קרב שבו אנחנו מנצחים. אנחנו רוצים בעצם להביא לפירוז של הרצועה. הדבר הזה מחייב את השליטה הביטחונית ואת האחריות הביטחונית העליונה שלנו - על כל השטח מערבית לירדן, כולל רצועת עזה. אין תחליף לזה בעתיד הנראה לעין. אנחנו אומרים את זה גם לקהילה הבינלאומית, גם לנשיא ארה"ב, גם לכל המנהיגים. אין תחליף לזה. כלומר, תמיד תהיה שליטה ביטחונית שלנו, ואם זה מחייב שהות בפנים, אז יהיה שהות בפנים, ואם זה מחייב כניסה לכל מקום, כפי שצה"ל מסוגל להגיע בכל מקום, בכל עת, זה נאמר כאן וזה גם יישמר בהמשך".

נתניהו הוסיף כי "המטרה היא לא פחות מאשר הניצחון הזה שאנחנו מדברים עליו. הוא מחייב גם לעמוד מול הלחצים שהם הולכים וגדלים, אני חייב להגיד לכם את האמת - הם הולכים וגדלים, וכל אחד מכם שבא במגע עם גורמים זרים יכול לספר על זה, כל אחד בדרכו שלו. אבל הדבר הכי חשוב זה ההיצמדות והדבקות ביעד - והיעד הוא ניצחון. לא חצי ניצחון, לא שלושת רבעי ניצחון - ניצחון על כל החמאס. אני מאמין, בעזרת ה', בכוחות מלוכדים אנחנו גם נשיג את זה".

נתניהו ושרי הממשלה קיימו את הדיון במחנה עמנואל, במסגרתו הוצגו להם תצוגות מבצעיות מתוך הלחימה בעזה. בין היתר קיבלו סקירה על הפעילות של היחידה המיוחדות של כוחות ההנדסה, יהל"ם, ללחימה במנהרות התת-קרקעיות, פעילות של יחידת המודיעין הלוויינית 9900 וממצאים מודיעיניים שנמצאו בתוך הרצועה, ומשמשים את כוחות הביטחון להפקת מודיעין נוסף שמסייע להתקדמות הלחימה בעזה.

לראשונה מזה שלושה שבועות, שיחה עם הנשיא ביידן

ראש הממשלה יקיים הערב שיחה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לראשונה מזה שלושה שבועות. בשיחה צפויים השניים לדון בהמשך הלחימה, במגעים מול חמאס לשחרור חטופים ונושאים נוספים.

כזכור, ביידן מתח בימים האחרונים ביקורת על רצונה של ישראל להרחיב את התמרון הקרקעי לרפיח. הנשיא האמריקני הודיע כי הוא מתנגד לכך מחשש לפגיעה באזרחים. מסר דומה הועבר לישראל מהאיחוד האירופי והאומות המאוחדות.

נתניהו אמר הבוקר, בהתייחסו לכך, כי הימנעות מפעולה ברפיח פירושה "הפסד במלחמה". הוא הוסיף כי ישראל תעשה הכל להימנע מפגיעה באזרחים העזתים השוהים בדרום הרצועה.

תגיות:סקירה ביטחוניתממשלת ישראלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה