חדשות בארץ

חמאס השיב להצעת המתווכים - הציב תנאים בלתי מקובלים

ממשלת קטאר העבירה את תשובת החמאס לישראל, ובקבינט בוחנים כעת התנאים שהציב ארגון הטרור: שחרור 1500 אסירים בכירים והסרת המצור על עזה. גורמים ישראליים: "מוגזם"

כיכר החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)כיכר החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

חברי קבינט המלחמה החלו היום (רביעי), בשיתוף גורמי הביטחון, לבחון את תשובת החמאס להצעה הישראלית, המצרית והקטארית, לקיום משא ומתן שיביא לשחרור חטופים מעזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים התייעצויות בנושא בסיומן תמסור ישראל את תשובתה לקטאר.

ראש ממשלת קטאר, מוחמד אל ת'אני, העביר אמש את תשובת החמאס וציין כי התשובה "משאירה פתח לאופטימיות". אלא שבישראל לא התלהבו, בלשון המעטה, מתשובת ארגון הטרור. זה הציב תנאים אותם הגורמים כינו "לא מקובלים". גורמים בממשל ביידן הוסיפו וציינו כי תשובת חמאס "מוגזמת".

על פי דיווח ערבי, אלה התנאים העיקריים שהציבו ארגוני הטרור: הפסקה מוחלטת של הפעילות הצבאית משני הצדדים, נסיגת צה"ל הרחק מחוץ לאזורים המיושבים ברחבי רצועת עזה, ישוחררו חטופים ישראלים, לרבות נשים, ילדים (מתחת לגיל 19, לא מגויסים), קשישים וחולים, בתמורה לכל האסירים בבתי הכלא, לרבות נשים, ילדים, קשישים (מעל גיל 50), והחולים, שנעצרו עד למועד החתימה על הסכם זה, ללא יוצא מן הכלל. בנוסף ל-1,500 אסירים פלסטינים, השפוטים למאסרי עולם ועונשים גבוהים.

בנוסף, שיפור תנאי האסירים בבתי הכלא והסרת האמצעים והעונשים שננקטו לאחר השביעי באוקטובר, הגברת הכנסת כמויות הדרושות ומספיקות לצרכי האוכלוסייה (לא פחות מ-500 משאיות) של סיוע הומניטרי, דלק וכדומה, על בסיס יומי; החזרת העקורים למקומות מגוריהם בכל אזורי רצועת עזה; הבטחת פתיחת כל המעברים עם רצועת עזה, החזרת הסחר ואפשרות תנועה חופשית של אנשים וסחורות ללא מכשולים; מחויבות ישראל לספק לעזה את צרכי החשמל והמים שלה; תהליך בנייה מחדש של בתי חולים ומאפיות בכל המגזר והכנסת הדרוש להקמת מחנות אוכלוסין/אוהלים למחסה לאוכלוסייה ועוד. החאמס מציע כי המדינות הבאות, לצד האו"ם, יהיו ערבות להסכם: מצרים, קטאר, טורקיה ורוסיה.

בהודעת החמאס נמסר: "אנחנו מעריכים את תפקידם של אחינו במצרים, בקטאר ובכל המדינות המבקשות לעצור את התוקפנות האכזרית נגד עמנו. מסרנו לקטאר ולמצרים את תגובתנו לגבי הסכם המסגרת, לאחר שהושלמו התייעצויות של ההנהגה עם הפלגים, הגבנו ברוח חיובית". על פי דיווח ערבי, נציגי חמאס הוסיפו כי "הארגון מתמקד בשחרור האסירים ששהו בבתי הסוהר שנים רבות וכל הפלסטינים שנעצרו לאחר השבעה באוקטובר".

במשרד ראש הממשלה הגיבו בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: "תשובת חמאס הועברה על ידי המתווך הקטארי למוסד ופרטיה נלמדים לעומק בידי כל הגורמים העוסקים במשא ומתן". גורם מדיני ישרכאלי הוסיף: "יש נקודות רבות בתשובת חמאס שהוגשה אמש שהן בגדר "ייהרג ובל יעבור".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה