חדשות בארץ

נשיא ארגנטינה: "השגרירות תעבור לירושלים, אכיר בחמאס כארגון טרור"

חאבייר מיליי, נשיאה החדש של ארגנטינה, הידוע כידיד ישראל, הגיע לביקור בארץ. הכריז על העברת השגרירות לבירה, ועל מינוי הרב אקסל וחניש, יועצו הקרוב, לתפקיד השגריר בירושלים

ישראל כץ וחאבייר מיליי (צילום: יוסי פונס, משרד החוץ)ישראל כץ וחאבייר מיליי (צילום: יוסי פונס, משרד החוץ)
אא
(קרדיט: יוסי פונס, משרד החוץ)
 

נשיאה החדש של ארגנטינה, חאבייר מיליי, נחת היום (שלישי) בישראל לביקור בן ארבעה ימים. הוא התקבל בנמל התעופה בן גוריון על ידי שר החוץ ישראל כץ, ומיד עם נחיתתו הכריז כי בקרוב שגרירות מדינתו תעבור מהרצליה לירושלים.

מיליי נחשב מזה שנים לתומך נלהב של ישראל והיהדות, השתתף באחרונה בארצו בהפגנות נגד חמאס והביע תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה ולצאת לפעולה הצבאית בעזה.

את ביקורו בישראל פתח מיליי בביקור בכותל המערבי. הוא נשא תפילה אישית והדליק נר נשמה לזכרם של הנרצחים במלחמה. "אני רוצה להביע את התמיכה הבלתי מסוייגת למדינת ישראל. אני מגן על הזכות להגנה עצמית של העם בישראל לנוכח תקיפות הטרור. מעולם, הלילה לא יכול לנצח את היום, כך שאנחנו נראה את האור ונסיים את המלחמה בצורה מוצלחת" אמר בעת ביקור בכותל. בספר המבקרים כתב מיליי: "אני מבקש חכמה, אומץ וחוזק כדי להיות ערוץ ראוי לעבודתו של הבורא. רק מילות תודה".

מחר, מלבד פגישות עם נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא האורח ישתתף בטקס לזכרם של 1,200 אזרחי ישראל וחייליה שנרצחו במתקפת החמאס על העוטף.

במהלך הביקור יכריז מיליי רשמית על מינויו של יועצו האישי, הרב אלכס וחניש, לתפקיד שגריר ארגנטינה בישראל. יש לציין כי עם היבחרו לתפקיד, באוקטובר האחרון, הצהיר מיליי כי המדינה הראשונה בה יבקר תהיה ישראל. בתקשורת הארגנטינאית דיווחו היום כי הנשיא החדש ייפגש גם עם משפחות של חטופים המחזיקים באזרחות כפולה, ישראלית וארגנטינאית, ויכריז על חמאס כארגון טרור.

בניגוד למספר מדינות בדרום אמריקה, כמו בוליביה שניתקה את היחסים עם ישראל, וקולומביה וצ'ילה שקראו לשגריריהן לחזור למדינתם, מיליי הדף כל ביקורת שנשמעה נגד ישראל בארצו ובעולם. זאת בניגוד לקודמיו בתפקיד, הנשיאים אלברטו פרננדס וקריסטינה קירשנר, שהיו במוצהר פרו איראניים.

לרגל ביקורו בישראל פרסמה לשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודעה עם הגעתו של הנשיא האורח: "ראש הממשלה מקבל בחום את הגעתו לישראל של נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי שהודיע על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים. נתניהו שוחח על כך עם הנשיא מיליי לאחר היבחרו, והוא מברך על כך שהנשיא קיים את הבטחתו. נתניהו ייפגש עם הנשיא מיליי מחר וידון עימו על המשך הידוק הקשרים בין המדינות".

תגיות:ארגנטינהחאבייר מיליי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה