אבולוציה

כיצד נוצרו החיים? שלוש ההתרחשויות שהמדע לא יודע להסביר

תאוריית האבולוציה מתארת התפתחות (לכאורה) של בעלי חיים, אבל זאת – רק לאחר שהחיים הראשונים כבר קיימים. כיצד אם כן נוצרו, על פי המדע, אותם חיים ראשוניים, לכאורה, הפשוטים ביותר? על כך – אין תשובה מדעית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם כי על פי המדע, אין בכלל תשובה סבירה כיצד נוצרו החיים?

הנה לפניכם ויקיפדיה בעברית, בערך "מוצא החיים":

"טרם נמצא הסבר שלם ומניח את הדעת להיווצרותו של אותו יצור חי ראשוני"

(ויקיפדיה, מוצא החיים 5.2022)

 

והנה ויקפדיה באנגלית:

"Stages in the origin of life range from the well-understood, such as the habitable earth and the abiotic synthesis of simple molecules, to the largely unknown, like the derivation of the last universal common ancestor (LUCA) with its complex molecular functionalities"

(Wikipedia, Abiogenesis, 5.2022)

תרגום החלק המודגש:

"הרבה לא ידוע"

תאוריית האבולוציה מתארת התפתחות (לכאורה) של בעלי חיים, אבל זאת – רק לאחר שהחיים הראשונים כבר קיימים. כיצד אם כן נוצרו, על פי המדע, אותם חיים ראשוניים, לכאורה, הפשוטים ביותר? על כך – אין תשובה מדעית.

המחקר המדעי בנושא נקרא בשם "אביוגנזה" (abiogenesis), על פיו, במילים פשוטות, כיוון שלחומרים על פני כדור הארץ היה מספיק זמן (על פי המדע - מיליארדי שנים), ותנאים סביבתיים מתאימים, הרי שבתהליכים אקראיים ולאורך זמן – הדומם הפך לחי. איך בדיוק? איש אינו יודע.

בתרשים שבמסמך ה-pdf המצורף ניתן לראות את תיאור התפתחות החיים על פי המדע, התפתחות הכוללת בתחילתה תהליכים כימיים שונים היכולים להתרחש באקראי, עוברת דרך סימני שאלה שחורים וגדולים, ומסתיימת ביצור חי ממש. סימני השאלה שבתרשים מבטאים אמירה מדעית ברורה: אין ידיעה כיצד חומרים כימיים שהתרכבו זה בזה קיבלו לפתע "חיות". חיים.

מה אומרת על כך תורת ישראל?

בפרק הקודם ציינו כי בפרשת בראשית מופיע השרש "ב.ר.א.", כלומר יצירה יש מאין, בדיוק בשלושה מקומות. נשים לב כעת במבט מקרוב, כי שלושת המקומות מבטאים בדיוק את שלוש ההתרחשויות שעליהן למדע המודרני אין הסבר עד ימינו אנו.

 

1. היווצרות החומר "יש מאין"

על היווצרות זו דיברנו בפרק הקודם. אין לכך הסבר מדעי. ואכן, תורת ישראל מתייחסת להיווצרות החומר בלשון "בריאה" – יצירה יש מאין, על ידי בורא עולם, מחוץ לחוקי הטבע.

 

2. היווצרות החיים

רק ביום החמישי לבריאה, בעת היווצרות החיים, מופיע שוב פועל מהשרש "ב.ר.א", הנה לפניכם:

 

"וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הַתַּנִּינִם הַגְּדֹלִים, וְאֵת כָּל-נֶפֶשׁ הַחַיָּה הָרֹמֶשֶׂת אֲשֶׁר שָׁרְצוּ הַמַּיִם לְמִינֵהֶם, וְאֵת כָּל עוֹף כָּנָף לְמִינֵהוּ"

(בראשית א', כ"א)

האמירה של התורה ברורה: גם החיים, החיות שקיבל החומר הדומם, נוצרו על ידי בריאה, "יש מאין" בהתערבות אלוקית שמחוץ לחוקי הטבע. זהו גם ההסבר מדוע המדע המודרני המפואר – ובצדק – לא מצליח עד ימינו אנו לתת מענה לשאלת היווצרותם של החיים. החיים נוצרו בהתערבות אלוקית ישירה, מחוץ ליכולת המדידה של המכשירים המדעיים.

 

3. היווצרות האדם

האדם הינו נזר הבריאה, פאר היצירה. האדם עומד על שתיים, חלש, איטי. תינוקות בני האדם צריכים לגדול כמה שנים עד שמסוגלים ללכת בבטחה וביציבות, ולעבור עוד כמה שנים עד שמפתחים יכולת להבין מיהו אויב ולהימלט ממנו. היווצרות ושרידות האדם בעולם פראי של בעלי חיים טורפים ועוינים – היא מופלאה כשלעצמה. השתלטות האדם על העולם כולו – מופלאה פי כמה. כיצד זה קרה?

כאן נחלצת לעזרתנו שוב תורת ישראל, ובפעם השלישית בפרשה זו נכנסת לתמונה התערבות אלוקית ישירה, שמחוץ לחוקי הטבע: השרש "ב.ר.א" -

 

" וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם"

(בראשית א', כ"ז)

גם כאן, החיים נוצרים בהתערבות אלוקית ישירה, מחוץ ליכולת המדידה של מכשירים מדעיים כלשהם, תיאוריות ונוסחאות.

 

לסיכום

בפרק זה ראינו כי היווצרות החיים איננה מוסברת על פי המדע, וראינו כי תורת ישראל מדייקת באופן מופלא בכך שהיא מייחסת את היווצרות החיים ל"בריאה" אלוקית, ללא הסבר טבעי. עוד ראינו כי ה"בריאה" בתורת ישראל מופיעה בשלושה מקומות – בדיוק בהתאמה לאותם שלושה עניינים שהמדע המודרני לא מצליח לתת עליהם הסבר – עד היום.

פלאי פלאים.

הערה: בפרשת בראשית, השרש "ברא" מופיע גם בהקשר של היווצרות המינים, הזכר והנקבה. בריאה זו קשורה ישירות להיווצרות האדם, לכן במאמר זה לא חילקנו ביניהם. לענייננו, גם את היווצרות המינים – הזכר והנקבה – אין המדע מצליח להסביר עד היום.

הטקסט לקוח מתוך הספר "עולמות משתלבים". להורדה וקריאת הפרק בקובץ PDF, היכנסו לכאן.

הכותב בעל תואר B.Sc בפיסיקה בהצטיינות מהטכניון.

תגיות:אבולוציהמדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה